فضاسازی رسانه‌های بیگانه انتخابات چهاردهم

غلامحسین طاهری  عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : فضاسازی رسانه‌های بیگانه برای مابوس کردن مردم و کاهش مشارکت در انتخابات چهاردهم

 

رسانه های دبداری شنیداری گفتاری و شبکه های اجتماعی ضد ایرانی با بروز هر رویدادی که در جامعه ما رخ می دهد با بزرگ نمایی در صدد هستند‌ در پی از هر اطهار نطر داوطلبان و هوادارنشان در مناطره های تلوبزیونی و رادیویی و انتشار پست های درفصای مجازی و با تشویش اذهان عمومی و تشویق ذهنیت منفی از نظام مردم را برای حضور در پای صندوق های رای، ناامید و مایوس کنند تا به زعم‌خود زمینه ساز تحریم و یا کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشند

سناربو های رسانه بیگانه برای کم رنگ کردن حصور مردم در انتخابات چهاردهم

همزمان برگزاری مناظرات انتخاباتی و با داغ تر شدن تنور انتخابات پیش رو رباست جمهوری در سراسر ایران و پرشدن فضای کشور از شور و شعور انتخاباتی، باردیگر ماموریت رسانه های معاند بیگانه و معلوم الحال و ادنابشان در داخل و خارج برای سنگ اندازی در مسیر مشارکت مردم‌ که خود را مهیای انتخاب نامزد موردنظر از بین شش داوطلب به طیف های سیاسی مختلف آماده کرده اند، اتاق فکر رسانه های صد ایرانی فعالیت خود را افزابش داده اند

در شرایطی که اقشار مختلف مردم سراسر ایران از دورافتاده ترین روستاها تا بزرگترین کلانشهرها این روزها بادنبال کردن برنامه ها، پیام ها، سخنرانی ها و تبلیغاتی نامزد مورد نظر خود به شیوه های گوناگون از برنامه های حضوری و تلویزیونی ک رادبویی گرفته تا فضای مجازی هستند، رسانه های معاند فارسی زبان و انگلیسی زبان از شبکه معلوم الحال ایران اینترنشنال گرفته تا بی بی سی، صدای آمریکا، خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری فرانسه و سایت ها و شبکه های خبری همراه و همسو با سیاست های آمریکایی-صهیونیستی مثل تمامی دوره های انتخابات قبلی ایران در ۴۵ سال گذشته، بخش قابل توجهی از مطالب، برنامه ها، زمان، هزینه و انرژی نیروی کار خود را صرف سیاه نمایی فضای انتخاباتی پرشور ایران کرده اند.

با وجود اینکه این روزها بسیاری از رسانه های جهان بر اطلاع رسانی از تحولات اندوهناک جنگ غزه و جنایات بی سابقه صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین متمرکز شده اند، رسانه های یاد شده که تحولات جنگ غزه را از زاویه ای وارونه و با هدف حمایت از جنایات ضدبشری رژیم اسرائیل به تصویر می کشند، بخشی از خبرهای خود با موضوع جنگ غزه را کاهش داده و با هدف دوگانه تحریف افکار عمومی جهان از جنایات صهیونیست ها از یک سو و نیز تخریب فضای انتخاباتی در ایران از سوی دیگر، در تقلا برای اثرگذاری بر فضای انتخاباتی ایران هستند.

گره زدن انتخابات ایران با مشکلات اقتصادی و موضوع حقوق بشر و ناآرامی های سال های قبل ، از جمله ترفندهایی است که برخی رسانه های معاند تقلا می کنند از آن برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی بهره برداری کنند. اختلاف دبدگاه برخی دواطلبان مدون نبودن برنامه ها در کارزارانتخابات

همچنین مطرح کردن سوژه های تکراری نظیر مشکل تورم و گرانی و دیگر مشکلات جاری در کشور که بخش قابل توجهی از آن ریشه در اقدامات ظالمانه علیه جمهوری اسلامی دارد ، از جمله ترفندهای دیگری است که برخی رسانه های همسو با دولت ها و رژیم های ضدایران، در تکاپو هستند تا از آن برای سرد کردن فضای انتخاباتی در کشور سوء استفاده کنند.

گره زدن مسائل و مشکلات مختلف در جامعه و کشور به انتخابات در شرایطی به عنوان خط خبری این روزهای رسانه های معاند با هدف کاستن از شور و نشاط انتخاباتی دنبال می شود که اصولا مهم ترین هدف از برگزاری انتخابات در هر کشور و مهم ترین انگیزه و هدف مردم برای شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق های رای، کمک به حل مسائل و رقم زدن سرنوشتی بهتر برای کشور از طریق خارج کردن افراد و اثرگذاری کمتر از صحنه های مهم تصمیم گیری، مدیریت و وارد کردن افرادی متعهدتر و کاردان با توانمندی های بالاتر، افکاری خلاقانه تر و ایده هایی برتر است.

در بین شبکه های معاند فارسی زبان، شاید بیشترین حجم تقلای برای اثرگذاری بر فضای انتخابات ایران را شبکه ایران اینترنشنال هم از طریق شبکه تلویزیونی، هم از طریق وبسایت، هم از طریق صفحه اینستاگرام، هم از طریق صفحه ایکس(توئیتر) و هم از طریق کانال تلگرامی خود انجام می دهد.

این رسانه فارسی زبان که با وجود هشدارهای مکرر جمهوری اسلامی ایران به کشورهای حامی مالی آن، همچنان با محوریت ایران ستیزی و ایران و هراسی فعالیت می کند، از مدتها قبل مطالب و برنامه ای مختلفی را با کلیدواژه ها و عبارت های ادعایی نظیر “انتخابات مهندسی شده” ، “عدم شرکت در انتخابات” ، “رای نمی دهیم” ، “مهسا امینی و حواشی و ناآرامی های سال گذشته” و کلیدواژه ها و عبارات مشابه، در تقلاست تا به زعم خود، فضای انتخابات را سرد کند.

شبکه و تارنمای فارسی زبان صدای آمریکا (VOA) هم در اخبار و گزارش های خود پیرامون انتخابات پیش رو در ایران، با ترفند استفاده از کلیدواژه ها و عباراتی ادعایی نظیر “تحریم انتخابات”، “آزاد نبودن انتخابات در ایران” ، “سوء استفاده از اتباع خارجی برای جمع کردن آرا” ، “عدم تمایل اکثریت برای شرکت در انتخابات”، “استقبال اندک”، “صندوق های جعلی ” و نظیر این عبارات در تکاپو است تا تصویری مخدوش از فضای انتخاباتی ایران ارائه دهد.

بخش فارسی بی بی سی و رادیو فردا هم با گزارش ها و مطالبی با محوریت تلاش برای کمرنگ نشان دادن شور انتخاباتی ایران و انتشار اخبار و مصاحبه هایی به نقل از برخی چهره ها یا گروه های معلوم الحال، ک جیره بگیر در آستانه انتخابات ایران ماموریتی همسو با ایران اینترنشنال و صدای آمریکا را در پیش گرفته اند.

رسانه های انگلیسی زبان تحت مدیریت و حمایت آمریکا و غرب نظیر نشریه فارن پالیسی هم هر از گاهی گزارش ها و مقالاتی در خصوص انتخابات قریب الوقوع در ایران منتشر می کنند و تلاش می کنند با گره زدن موضوع انتخابات به مسائل و مشکلات مختلف کشور از جمله با یادآوری ناآرامی ها و اغتشاشات سال های گذشته، یک بار دیگر باعث تحریک و تهییج برخی افراد شوند.

اوج گرفتن فعالیت و تکاپوی رسانه های معاند فارسی زبان و رسانه های ضد ایرانی در مهم ترین و حساس ترین موقعیت ها و بزنگاه های تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله در آستانه برگزاری انتخابات ، ریاست جمهوری است
در ابن حال در سال های اخیر با افزایش تعداد این رسانه ها با حمایت های مالی، پشتیبانی و همه جانبه مستقیم و غیرمستقیم برخی دولت های غربی در راس آن واشنگتن، لندن و برخی اعراب و رژیم صهیونیستی، حجم تبلیغات ضدایرانی خود را چندین برابر افزایش داده اند.
انتشار برخی نظر سنجی های ساختگی با استفاده از هوش مصنوعی از دبگر کید های مخالفان است
به هر روی و با وجود تمام ترفندها و توطئه های خارجی و داخلی، روز جمعه هشتم تیر انسالله ، سراسر ایران بار دیگر شاهد حضور مردم پای صندوق های رای برای انتخاب چهاردهمین رییس جمهور اسلامی خواهد بود و فتیله ماشین های تبلیغات ضد ایرانی و ضد انقلاب اسلامی، تا انتخاباتی دیگر و تا بزنگاهی دیگر، به نشانه رسوایی دوباره پایین کشیده خواهد شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دو =

پربازدیدترین ها