تخصیص اعتبارات بانکی براساس عدالت منطقه‌ای

معاون اجرایی رییس جمهور بر تخصیص اعتبارات بانکی بر اساس عدالت منطقه‌ای و حمایت بانک ملی از تولید، اشتغال و توسعه متوازن تاکید کرد.

محمدجعفر قائم‌پناه، معاون امور اجرایی رییس‌جمهور، در مراسم رونمایی از محصولات و طرح‌های جدید بانک ملی ایران با تاکید بر نقش این بانک در حمایت از تولید و اشتغال گفت: بانک ملی ایران طی سال‌های اخیر با اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود توانسته در موقعیت‌های مختلف پاسخگوی نیازهای مردم و تولید کشور باشد و در مقاطع حساس همواره پشتیبان اقتصاد ملی بوده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، معاون اجرایی رییس‌جمهور بانک ملی را بانکی باسابقه و دارای کارنامه درخشان عنوان کرد و افزود: این بانک با حمایت از صنعت و رونق تولید، خروج از بنگاه‌داری و تمرکز بر ارائه خدمات مالی نوین، به توسعه و رفع ناترازی‌های کشور کمک کرده است.

وی با اشاره به رویکرد دولت وفاق ملی در توسعه متوازن مناطق محروم اظهار داشت: تخصیص اعتبارات و منابع در استان‌ها باید برمبنای مزیت‌های اقلیمی صورت گیرد تا عدالت در دسترسی به منابع و فرصت‌های اقتصادی، محقق شود.

قائم‌پناه بانک‌ها را بازوی اجرایی دولت در توسعه همه‌جانبه کشور دانست و تصریح کرد: خطوط اعتباری باید بر پایه عدالت‌محوری، کاهش شکاف‌ها و ایجاد اشتغال پایدار هدایت شود.

معاون اجرایی رییس‌جمهور همچنین خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری و تمرکز بر تامین مالی تولید را اقدامی ضروری عنوان کرد و با تاکید بر اهمیت شفافیت در نظام مالی افزود: یکی از چالش‌های مهم کشور ناترازی بانک‌هاست که با همکاری متخصصان و صاحب‌نظران مالی و بانکی در دولت وفاق ملی در حال رفع آن هستیم.

قائم‌پناه همچنین پیوستن به اقدامات مالی مشترک و به‌روزرسانی سامانه‌های بانکی را فرصتی برای ارتقای کیفیت خدمات دانست و گفت: نوآوری بانکداری دیجیتال موجب یکپارچگی زیست‌بوم مالی و افزایش رضایت مشتریان خواهد شد.

وی حفظ ارزش دارایی‌ها، صیانت از اطلاعات بانکی و تقویت اعتماد عمومی را از اولویت‌های اصلی دولت برشمرد و تاکید کرد: اعتماد سرمایه‌ای اساسی در بانکداری است که با ارتقای امنیت اطلاعات و خدمات حاصل می‌شود.

معاون اجرایی رییس‌جمهور در پایان با اشاره به شعار سال گفت: تحقق تولید و اشتغال مولد بدون نقش‌آفرینی و مشارکت فعال بانک‌ها امکان‌پذیر نیست. بانک ملی ایران با اجرای طرح «مهربانی ملی»، توسعه خدمات غیرحضوری و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه نشان داده بانکی مورد اعتماد و موفق در خدمت‌رسانی به مردم است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =