اقتصاددان : استراتژی نام تجاری، برندسازی (Branding) فرایند معنا بخشیدن به یک نام است. برندسازی مجموعهای از راهکارهاست که به نام تجاری شما هویت مشخصی داده و جایگاه آن را در بازار نسبت به رقبا مشخص و متمایز میکند. برندسازی شامل مباحث مختلفی چون جایگاه یابی و جایگاه سازی برند، انتخاب نام مؤثر برای برند، ایجاد طبقهبندی جدید، انتخاب رنگ برند و طراحی لوگو برای آن، بسط برند یا محدود نمودن دامنه تمرکز، عمق و ارزش برند، روابط عمومی، رویدادسازی، تبلیغات و… میباشد.
نکتهی جالب در لیست برترین برندهای ۲۰۲۴ اینتربرند، حضور کوکاکولا است. اگرچه این شرکت در حوزهی فناوری فعالیت نمیکند، همچنان در میان ۱۰۰ برند برتر جهان قرار دارد. کوکاکولا بهدلیل شناخت جهانی و وفاداری مشتریان، بهعنوان نمونهای موفق در صنعت نوشیدنیها شناخته میشود و جایگاهش را ازطریق نوآوریهای بازاریابی و محصولات جدید حفظ کرده است. در ادامه به ۱۰ برند برتر جهان در سال ۲۰۲۴ براساس فهرست Interbrand اشاره میکنیم:
📕 wa.me/989121531047
اپل
مایکروسافت
آمازون
گوگل
سامسونگ
تویوتا
کوکاکولا
بنز
مکدونالد
بیامو
📚 https://amirmousaei.ir/
مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.
ع