لذت تجربه سفر به چین با استفاده از برنامه‌های کاربردی گردشگری هوشمند

«اوموهوزا» نام یک بازرگان خانم رواندایی است که با یک لباس سفید زیبا مقابل یک دستگاه عکاسی هوشمند ایستاد و عکس گرفت، دستگاهی که اندکی بعد او را به عنوان یک زن شجاع و دلیر با ویژگی‌های سنتی چینی به تصویر کشید.

اوموهوزا یک وب‌سایت مسافرتی را مدیریت می‌کند. او به گردشگران کشورهای آسیایی برای سفر به کشورهای قاره آفریقا از جمله رواندا، مصر و تانزانیا کمک می‌کند. در عین حال وب‌سایت او یک «بسته چین» دارد که برای مسافرانی که از آفریقا قصد دارند به چین بروند، آماده شده است.

بسیاری از بازدیدکنندگان خارجی در «نمایشگاه صنایع فرهنگ و گردشگری چین 2024» که اوایل ماه جاری میلادی در کلانشهر «تیان‌جین» (شمال چین) برگزار شد، تحت تأثیر فناوری‌های نوین به کار گرفته شده در بخش گردشگری چین قرار گرفتند.

اوموهوزا گفت: این فوق العاده است. من واقعا علاقه مند خودروهای خودران و بسیاری از صحنه‌های گردشگری هوشمند شدم. شاید همکاری تجاری جدیدی را بتوان در آینده انجام داد.

بیشتر و بیشتر از چین روایت کنیم

خانم «النا جیتاری-پاری» بلاگر سفر از کشور مولداوی با گذاشتن یک هدست واقعیت مجازی روی سرش فورا به مکان‌های مختلفی رفت تا چشم‌اندازهای با شکوه کوه‌ها و رودهای چین را تجربه کند.

او همچنین فورا متوجه فرا گرفتن نکات گشت و گذار در تیان‌جین از طریق یک سیستم همراه هوشمند گردشگری شد که به سادگی از فرد می‌خواهد در غرفه‌ای که توسط «Midu»، شرکتی که بر هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی بزرگ تمرکز دارد، سؤال بپرسد.

جیتاری-پاری گفت: مسافرت در چین واقعا برای خارجی‌ها آسان است! دیجتالی‌سازی و خدمات هوشمند جاذبه‌های گردشگری چین به یک روند جدید تبدیل شده و خارجی‌هایی مثل من می‌توانند از تجربه یک سفر راحت‌تر در چین لذت ببرند.

وی با علاقه به گشت و گذار بیشتر در چین، یک بلاگر تمام وقت سفر شده و سفرها و تجربیات خود را در چین مستند می‌کند.

این خانم اهل کشور مولداوی تاکید کرد: خارجی‌ها علاقه زیادی به توسعه فناوری چین دارند. من همیشه به مخاطبان خود توصیه می‌کنم که به چین بیایند و چیزهای متفاوتی ببینند.

ادغام عمیق فناوری و بخش گردشگری فرهنگی نه فقط مجموعه‌ای از سناریوهای مصرف تجربی را ایجاد کرده بلکه به نیازهای جدید مردم برای سفر شخصی، تجربیات عمیق و فراگیر و مصرف خلاقانه پاسخ داده است.

داده‌ها نشان می‌دهد تا پایان سال گذشته میلادی، مقیاس بازار گردشگری فرهنگی دیجیتال از یک تریلیون یوان (140 میلیارد دلار) فراتر رفت و بیش از 30 درصد کل صنعت گردشگری فرهنگی را به خود اختصاص داد.

تجربه خدمات هوشمند و آسان

در غرفه «می‌توان»، یکی از پلتفرم‌های مطرح خدمات آنلاین چین، فناوری‌های پیشرفته مانند پهپادها و خودروهای تحویل خودران مورد توجه دوربین بلاگرهای خارجی قرار گرفت.

«روبن دیاز جونیور» اهل کشور ایالات متحده از این دستاوردها شگفت شده بود.

او گفت: برخی از این چیزها برای من جدید هستند. گردشگران می‌توانند پهپادها را برای تحویل اقلام مورد نیاز خود به طور مستقیم به مناطق دیدنی مشخص کنند، که قطعا راحت‌تر است.

یکی از کارکنان در غرفه «می‌توان» گفت در حال حاضر پهپادهای این شرکت در بیش از 30 مسیر در شهرهایی مثل «پکن»، «شن‌جن»، «شانگهای» و «گوانگ‌جو» در حال بهره‌برداری هستند و در کل بیش از 300 هزار سفارش را به انجام رسانده‌اند.

گردشگران به لطف توسعه سریع گردشگری هوشمند در چین به استفاده از پرداخت آنلاین‌، خرید بلیت و تورهای دارای راهنما، طی مسافرتشان عادت کرده‌اند.

داده‌های «آی‌ریسرچ»، یک موسسه پژوهشی و مشاوره صنعتی، نشان داد که در سال گذشته میلادی، مجموع استفاده‌های ماهانه و کل زمان استفاده از برنامه‌های مسافرتی آنلاین به صورت میانگین سالانه بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

برخی شرکت‌های خدمات مسافرتی آنلاین چین همچنین از فناوری‌های دیجیتال برای پاسخگویی به نیازهای مسافرتی گردشگران خارجی در چین استفاده می‌کنند.

«تونگ‌چنگ تراول» در ماه مه امسال یک پلتفرم رزرو سفر بین‌المللی با نام «هوپ‌گو» راه‌اندازی کرد که پرداخت‌ها با 16 ارز جهانی و از طریق زبان‌های کاربردی مختلف، پشتیبانی می‌کند.

«ما یی‌لیانگ» کارشناس ارشد آمار در «آکادمی گردشگری چین» گفت که «دیجتال‌سازی به اضافه گردشگری فرهنگی» به یک روند توسعه تبدیل شده است.

با توجه به اینکه «سفر به چین» به موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی جهان تبدیل شده، تقاضا برای سفر به چین به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: گردشگران خارجی، با تجربه هوشمندتر و راحت‌تر در چین، می‌توانند چینی بازتر، مطمئن‌تر و امن‌تر را طی سفر خود لمس کنند.

ز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 1 =

پربازدیدترین ها