آیا با همسر خود شوخی میکنید؟!؟

دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و متخصص امور برنامه و بودجه کشور. و عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : در جلسه مشاوره ای کسی تعریف می‌کرد که شوهر من شب ، خسته و کوفته میاد خونه و شام خورده و نخورده مثل جنازه پهن میشه و می‌خوابه، انگار نه انگار که منو و بچه ها هم آدم هستیم ؟!؟
دوستی میگفت : مگه آدم باید با همسر خودشم هم شوخی کنه ؟!؟ به حق چیزای نشنیده ؟!؟ یعنی چی ؟ یعنی چه جوری؟ مگه میشه ؟مگه داریم؟

بله جونم واستون بگه ، ما اغلب ، تو عشق و عاشقی و مهرورزی و محبت کردن و شوخی با همسر و قربون و صدقه هم رفتن و ساده بگم ، کرم ریختن برای هم ، تعطیلیم ؟!؟ نمیدونم این چه دردیه زده به جون ما .
والله به خدا .

میگم خانم محترم با شوهرت شوخی اختلاط کن ، براش عشوه گری کن ، تو سر و کله اش بزن ( البته به شوخی )، دلبری کن و…
میگه ای آقا ! کو دل و دماغ این کارا .
ولش کن ذلیل مرده پر رو میشه . صغری خانم گفته همیشه شوهرت رو تشنه نگهدار و رو بهش نده و هی خودتو کنار بکش تا حریص بشه و احساس سیری نکنه .
کبری خانم هم گفته که به شوهراتون زیاد نچسبید ، من چسبیدم ولی انگار نه انگار ، هیچی حالیش نمیشه و…

خوب ! ملاحظه میکنید که زندگی ما شده : صغری خانم چی گفت و کبری خانم چی گفت .

خجالت آور نیست ؟ شرم آور نیست ؟
بعضی از آقایون هم اغلب ، همینطورن و از این خاله زنک بازی ها دارن متاسفانه . اکبر آقا چی گفت و اصغر آقا چی گفت ؟!؟

علت همه این گرفتاریها و بی تربیتی ها و بد بختی ها ، فقدان “” آموزش “” است . آموزش تعطیل است . دانایی تعطیل است . تفکر و میل به یادگیری تعطیل است .
یکی از جاهایی که میتواند نقش بسیار مهمی در آموزش و تعلیم و تربیت عمومی مردم داشته باشد “” مسجد “” است . حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه فرمودند که : مسجد ، سنگر است، سنگرها را حفظ کنید . مسجد باید سنگر تعلیم و تربیت و دانایی و آگاهی بخشی باشد. مساجد ما متاسفانه جز در سه نوبت نماز بقیه اوقات اغلب تعطیلند و آنرا شش قفله می‌کنند. انگار که مسجد فقط برای توالت رفتن کاسبهای محل و برگزاری سه نوبت نماز جماعت و قدری هم دعا و مجالس ختم و مناجات است ؟!؟ در واقع مسجد بایستی 24 ساعته در خدمت دین و دنیا و آخرت مردم باشد و معنی ندارد درب مسجد را قفل کنیم و برویم .؟!؟ در مساجد و بالای منبرها باید مهارت‌های زندگی را به مردم آموخت. بالای منبرها باید مسئولیت اجتماعی را، حقوق شهروندی را، چگونگی ارتقای سطح کیفی زندگی‌ها را به مردم آموخت و سرمایه اجتماعی را تقویت نماییم.
بگذریم .
راستی چگونه با همسر خود شوخی کنیم ؟
منظور ما از شوخی کردن با همسر عبارت است از :
حرفهای عاشقانه زدن ، پیامکهای عاشقانه فرستادن ، جوک تعریف کردن ، کشتی گرفتن ، یکدیگر را قلقلک دادن ، بازی های فکری کردن ، قدری زور آزمایی کردن و مسابقه ترتیب دادن ، ماساژ دادن همراه با تعریف کردن خاطرات خوش ، آهنگ گوش کردن در آغوش هم و شعر خواندن با صدای هم ، مشاعره کردن و جایزه گذاشتن برای برنده و هر اقدام و رفتار دیگری به اقتضای حال و احوال و شرایط زمان و مکان که برای طرفین لذت بخش بوده و حالمان را بهتر میکند . متاسفانه این حرفها برای خیلی ها مسخره و خنده دار است.
به هر حال ، در دل دوست به هر حیله رهی باید جست . علت جدا شدن زن و شوهر جوانی را در دادگاه پرسیدم؟!؟ دختره گفت : مادرم خودش که تعطیل بود هیچ. به من هم هیچ مهارتی برای شوهرداری یاد نداد. پسره گفت : من نمیدونستم زندگی این همه دنگ و فنگ داره. کسی نه به ما کتابی، جزوه ای داد و نه جایی بود که براحتی مهارت‌های زندگی را یاد بگیریم. پدر و مادرمان هم که مشورت درست و حسابی نمی‌دادند.

برخی مزایای شوخی کردن با همسر :

1- زندگی را از یکنواختی خارج کرده و انرژی مثبت در محیط خانه منتشر میشود .
2- خستگی کار روزانه را از جسم و جان آدمی برطرف میکند .
3 – کدورتها و دلخوریها و خاطرات بد را از ما دور میکند .
4- به تقویت و استحکام روابط جنسی و زناشویی کمک میکند.
5 – باعث میشود میزان خیانت به همسر و اینکه شریک جنسی دیگری در زندگی داشته باشیم به شدت کاهش یابد .
6 – باعث شور و نشاط و امید و شادمانی و دلگرمی به زندگی مشترک میشود .
7 – بچه ها هم می‌آموزند که مثلا با همسر آینده شان عاشقانه صحبت کنند.
8- بهره وری و کارآیی و اثربخشی را بیشتر کرده و از فرسودگی و سستی و تنبلی و افسردگی جلوگیری می‌کند.

خوشبختی ، داشتن دوست داشتنی ها نیست .
خوشبختی ، دوست داشتن داشتنی ها است .

شاد، پرانرژی، جوان، پیروز، سربلند، سلامت، عاشق، امیدوار، مثبت اندیش و خلاق باشید .
و خدا را فراموش نکنید.
حسن خسروی.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =