«نمایشگاه بین‌المللی تجارت خدمات چین» چگونه «حلقه دوستان» را گسترش می‌دهد؟

«نمایشگاه بین‌المللی تجارت خدمات چین 2024» (CIFTIS) از پنجشنبه 12 سپتامبر (22 شهریور) در پکن آغاز شده و دوشنبه 16 سپتامبر (26 شهریور) به کار خود پایان خواهد داد.

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در نامه تبریک به این رویداد تاکید کرد CIFTIS که به مدت 10 سال به شکلی موفقیت آمیز برگزار شده، تصویری روشن از توسعه کیفیِ صنعت خدمات و تجارت خدمات چین محسوب می‌شود و کمک‌های مثبتی به ساخت یک اقتصاد جهانی باز کرده است.

نمایشگاه امسال به عنوان جامع‌ترین نمایشگاه در حوزه تجارت جهانی خدمات همچنان جذابیت بالایی دارد. مجموعا 85 کشور و سازمان بین‌المللی غرفه‌های خود را دایر کرده‌اند و بیش از 450 شرکت از فهرست «فورچون 500» و شرکت‌های برجسته صنعت حضور یافته‌اند و CIFTIS را به پلی برای تمام طرف‌ها به منظور به اشتراک گذاری فرصت‌های توسعه، ترویج رشد صنعتی و تقویت ارتباطات و تبادلات تبدیل کرده‌اند.

به تجارت «کالاهای ملموس»، تجارت کالا گفته می‌شود و در عین حال تجارت آن دسته از محصولات یا خدمات نامرئی معمولا به عنوان تجارت خدمات طبقه بندی می‌شود.

از نقطه نظر روندهای جهانی، اهمیت تجارت خدمات روز به روز در حال برجسته‌تر شدن است.

حرکت به سوی یک کشور تولیدی قدرتمند و توسعه گشایش سطح بالا به سوی جهان خارج نمی‌تواند بدون یک صنعت خدمات مدرنِ قوی محقق گردد.

چین جایگاهی بالا در تروج توسعه صنعت خدمات دارد؛ این کار را پشت درهای بسته انجام نمی‌دهد، بلکه متعهد به ترویج توسعه همکاری عمیق تجارت جهانی در خدمات و صنعت خدمات و پیشرفت همراه با جهان است.

نمایشگاه بین‌المللی تجارت خدمات چین از زمان راه اندازی بیش از 900 هزار شرکت کننده از 197 کشور و منطقه را به خود جلب کرده و خود را به عنوان یک برند جهانی جا انداخته است.

CIFTIS که شدیدا از آن استقبال می‌شود، پاسخی است به کسانی که معتقدند جذابیت بازار چین کاهش یافته است.

طی نمایشگاه امسال، صدها فعالیت برگزار خواهد شد و بیش از 200 نتیجه نوآوری یکپارچه رونمایی می‌شود.

«فورچون جهانی 500» و شرکت‌های مطرح صنعت مثل «زیمنس»، «گوگل»، «آمازون» و «جی ای هلث‌کِر» فعالانه در این کنفرانس حضور خواهند داشت و «دوستان قدیمیِ» CIFTIS مانند «فیلیپس» و «تسلا» تصمیم گرفته‌اند محصولات نوآورانه پیشرفته خود را در این نمایشگاه رونمایی کنند، که نشان می‌دهد این شرکت‌ها اهمیتی فراوان به بازار چین می‌دهند و سیاست گشایش چین فرصت‌هایی جدید را برای شرکت‌های خارجی به ارمغان آورده است. ضمنا شتاب احیای اقتصادی چین تغییری نکرده و تمایل روزافزون برای همکاری بین‌المللی شفاف‌تر هم شده است.

شاهد بوده‌ایم که گرچه رشد اقتصادی جهان کُند شده و حمایت ‌گرایی تجاری و تنش تجاری افزایش یافته است اما روند دیجیتال ‌سازی، هوشمند سازی و سبز کردن تجارت خدمات چین در حال سرعت گرفتن و جذابیت گشایش صنعت خدمات همچنان بالاست.

پدیده‌های مشهور جهانی امسال مثل «سفر به چین» و «افسانه سیاه؛ ووکونگ»، به شکلی تنگاتنگ با باز بودن و پیشرفت صنعت خدمات مدرن چین پیوند خورده‌اند.

از روی برداشت‌های نمایشگاه امسال می‌توان گفت از اشتیاق دوستان قدیمی کاسته نشده است، دوستان جدید دسته‌جمعی آمده‌اند، و «حلقه دوستانِ» نمایشگاه تجارت خدمات چین همچنان در حال بزرگتر شدن است.

این رویداد همچنین مظهر گشایش سطح بالای چین به سوی جهان خارج و انعکاسی از جهانی سازی اقتصادی عمیق است.

از کشورهای توسعه ‌یافته گرفته تا کشورهای در حال توسعه، از غول‌های بین‌المللی گرفته تا شرکت‌های کوچک و متوسط، همه دستاوردها، فناوری‌ها و برنامه‌های به‌روز و جدیدشان را برای نشان دادن جذابیت خود به «نمایشگاه بین‌المللی تجارت خدمات چین 2024» آورده‌اند.

ز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 3 =