نوباوگی ،جوانی،میان سالی… و پیری فرآیندهای رشد هستند

امیر موسایی عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

رشد و نمو به تغییرات و دگردیسی های پی‌درپی و منظمی گفته می‌شود که از زمان زایش و تولد تا مرگ رخ میدهد.

این تغییرات در ابعاد و جنبه های گوناگون جسمانی روحانی روانی عاطفی شناختی و اجتماعی به وجود می‌آید و دارای الگو و نظم خاصی‌است و دارای آثار بلند مدّتی در زندگی فرد می‌باشد.

رشد در دو بعد رسش و یادگیری انجام می‌پذیرد.

همچنین، رشد یک فرایند مرحله‌ای اما مداوم و پیوسته‌است؛ و عموماً به هشت دورهٔ نوباوگی، نوپایی، کودکی، نوجوانی، جوانی، بزرگسالی، میان‌سالی، پیری

رشد فرآیندی کل‌گراست و ابعاد مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها از دین روانشناختی ادراک زبان یادگیری تفکر و حرکت است.

انعطاف‌پذیری در رشد به این معناست که انسان برای تغییر در مقابل تجربیات مثبت یا منفی زندگی خودش انعطاف‌پذیر است. متخصصین رشد معتقدند که بر اساس تغییرات گوناگون زندگی فرد دوره رشد نیز می‌تواند به‌طور ناگهانی تغییر یابد،
این انعطاف‌ پذیری به انسان کمک می‌کند تا نقایص و اختلالات رشدی را برطرف کند.

 

https://aparat.com/v/8NSv3

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهارده =