تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تیر 1403 - 22:12
کد خبر : 170946

«روحیه شانگهای» الگویی از روابط بین المللی جدید

«روحیه شانگهای»  الگویی از روابط بین المللی جدید

نگاه جهانیان بار دیگر به سازمان همکاری شانگهای معطوف شده است. سران اعضای این سازمان همکاری منطقه ای با بیشترین مساحت و جمعیت در جهان در قزاقستان گرد هم آمدند تا در مورد مسائل امنیتی و توسعه منطقه ای گفتگو کنند. در یک نظرسنجی که توسط سی‌جی‌تی‌ان رادیو و تلویزیون مرکزی چین در میان کاربران

نگاه جهانیان بار دیگر به سازمان همکاری شانگهای معطوف شده است. سران اعضای این سازمان همکاری منطقه ای با بیشترین مساحت و جمعیت در جهان در قزاقستان گرد هم آمدند تا در مورد مسائل امنیتی و توسعه منطقه ای گفتگو کنند.

در یک نظرسنجی که توسط سی‌جی‌تی‌ان رادیو و تلویزیون مرکزی چین در میان کاربران اینترنتی در سراسر جهان انجام شد، ۸۲٫۸ درصد از پاسخ دهندگان انتظار داشتند که سازمان همکاری شانگهای فعالانه از کشورهای جنوب جهانی سخن بگوید و برقراری نظم بین المللی عادلانه تر و معقول تر را ترویج کند.

از زمان تاسیس، همکاری امنیتی یک حوزه کلیدی برای سازمان همکاری شانگهای بوده است. پاسخ دهندگان عموماً معتقدند که سازمان همکاری شانگهای به یک ضامن امنیت منطقه ای تبدیل شده است. ۸۹٫۶ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که نفوذ منطقه ای و بین المللی سازمان همکاری شانگهای در حال افزایش است. ۸۳٫۷ درصد از پاسخ دهندگان نقش مهم این سازمان در حفظ امنیت و ثبات منطقه را تأیید کردند.

سازمان همکاری شانگهای به عنوان یک نیروی سازنده در مدیریت اوراسیا و جهانی همواره به «روحیه شانگهای» از جمله اعتماد متقابل، منفعت متقابل، برابری، مشاوره، احترام به تمدن های متنوع و توسعه مشترک پایبند بوده است. در این نظرسنجی، ۹۲٫۷ درصد از پاسخ دهندگان با مفهوم «روحیه شانگهای» کاملا موافق و معتقد بودند که «روحیه شانگهای» الگویی برای ترویج ساخت روابط بین المللی جدیدی است. ۸۳٫۹ درصد از پاسخ دهندگان تأثیر چین در سازمان همکاری شانگهای را تأیید کردند و ۸۲٫۸ درصد انتظار داشتند که سازمان همکاری شانگهای نقش بیشتری در مدیریت جهانی ایفا کند.

این نظرسنجی در پلتفرم‌های زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی سی‌جی‌تی‌ان برای کاربران اینترنتی در سراسر جهان منتشر شده و در مدت ۲۴ ساعت، ۱۳ هزار و ۵۲۷ نفر از کاربران اینترنتی در آن شرکت کرده‌‌اند و به بیان نظرات خود پرداخته‌اند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − پنج =