تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 21:10
کد خبر : 171125

کاهش کارمزد تراکنش در چین برای افزایش استفاده از کارت بانکی بین‌المللی

کاهش کارمزد تراکنش در چین برای افزایش استفاده از کارت بانکی بین‌المللی

بانک‌های بین‌المللی و موسسات تهاتری مانند «Visa» و «Mastercard» کارمزدهای تراکنش در کارت‌های بانکی خارجی را برای بازرگانان چینی کاهش داده‌اند، اقدامی که انتظار می‌رود تجار و بازرگانان محلی بیشتر را به اخذ این پرداخت‌های کارتی ترغیب کند. این اقدام با تلاش‌های چین برای ایجاد یک اکوسیستم پرداخت کاملاً در دسترس، متنوع و سازگار در

بانک‌های بین‌المللی و موسسات تهاتری مانند «Visa» و «Mastercard» کارمزدهای تراکنش در کارت‌های بانکی خارجی را برای بازرگانان چینی کاهش داده‌اند، اقدامی که انتظار می‌رود تجار و بازرگانان محلی بیشتر را به اخذ این پرداخت‌های کارتی ترغیب کند.

این اقدام با تلاش‌های چین برای ایجاد یک اکوسیستم پرداخت کاملاً در دسترس، متنوع و سازگار در سطح جهانی مطابقت دارد.

با توجه به استقبال صنعت مالی و بانکداری از پیشرفت‌های فناوری، کارمزدهای بالایی که بازرگانان برای کارت‌های بانکی خارجی باید بپردازند همچنان یک مانع قابل توجه محسوب می‌شود. اما پیش بینی می‌شود این کاهش کارمزد اخیر شرایط را باری پرداخت‌های کارتی بانک‌های خارجی در چین بهینه کند.

هر بار که یک مشتری در فروشگاهی کارت می‌کشد، آن فروشگاه باید کارمزد تراکنش پرداخت کند. فروشگاه‌ها در چین حدود ۰٫۶ درصد از مبلغ تراکنش را برای کارت‌های بانکی داخلی کارمزد پرداخت می‌کنند. پیش از این کارمز کارت‌های بانکی خارجی ۲٫۵ تا ۳ درصد بود حالا با این کاهش به ۱٫۵ درصد کاهش یافته است.

«تان له‌یی» معاون مدیرکل «شرکت زنجیره چنگدو هونگ‌چی» که شرکتی فعال در امور سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است، گفت: کاهش اخیر کارمزد تراکنش‌های کارت بانکی خارجی برای بازرگانان، می‌تواند بار ما را کم کند.

حتی پیش از اینکه کاهش کارمزد توسط بانک‌ها و موسسات جهانی اجرایی شود، تان یارانه‌های دولتی را در قالب سیاست حمایتی که در ماه فوریه در استان «سی‌چوان» (جنوب غربی چین) ارائه شد، دریافت کرد. این سیاست تشویق به خرید یا ارتقای دستگاه‌های کارتخوان با قابلیت خواندن کارت‌های بانکی خارج از کشور کرده است.

وی گفت به دنبال ارتقاءهای یارانه‌ای اعلام شده، تا پایان جولای حدود ۳۷۰۰ فروشگاه شرکتش قادر به پذیرش پرداخت‌های کارت‌های خارجی خواهند بود.

در دنیای همیشه در حال توسعه مالی و فناوری، پرداخت با کارت بانکی همچنان در سطح جهان پرطرفدار است. چین در تلاش است تا تفاوت‌ها در روش‌های پرداخت داخلی و بین‌المللی را برای ارائه خدمات بهتر کارت‌های بانکی خارجی، کاهش دهد.

چین در اوایل مارس دستورالعملی را با هدف تداوم بهینه سازی خدمات پرداخت کارت‌های بانکی، ترویج استفاده از پول نقد و تسهیل پرداخت موبایلی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تحقق اولویت‌های متنوع پرداخت برای راحتی خارجی‌ها و شهروندان سالمند منتشر ساخت.

نهادهای چینی پس از اجرای این سیاست، گام‌های مهمی برای تسهیل پرداخت‌های کارت‌های بانکی برداشتند.

بخشنامه‌ای که توسط «کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات» و چهار نهاد دولتی دیگر در اواخر ماه ژوئن منتشر شد، تاکید می‌کند که چین پذیرش کارت‌های بانکی خارجی در اماکن و فروشگاه‌های مختلف را ارتقاء می‌بخشد و با این اقدام دسترسی آسانتر به رستوران‌ها، هتل‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی، خرید بلیت و انجام رزرو برای گردشگران خارجی فراهم می‌شود.

کارمزدهای مربوط به پرداخت‌‌های کارت بانکی‌های خارجی اغلب توسط سازمان‌های بین‌المللی کارت، طرف‌های دریافت کننده، صادرکنندگان کارت و سایر شرکت کنندگان مشترکا پرداخت می‌شود. فلذا کاهش هزینه‌های این گونه پرداخت‌ها مستلزم تلاش هماهنگ همه طرف‌های ذیربط است.

در اواخر ماه ژوئن موسسات چینی مرتبط به شکلی قابل توجه تنظیمات کارمزد را تکمیل کردند و به این ترتیب کارمزدهای تراکنش کارت‌های حضوری برای تمام بازرگانان به جز برخی صنایع خاص را کاهش دادند.

بر اساس اعلام «بانک کشاورزی چین»، یکی از بزرگترین وام دهندگان تجاری این کشوری، کارمزدهای تراکنش تعدیل شده به بیش از ۴۵ هزار تاجر و بازرگان سود رسانده است.

این بانک اعلام کرد که ارزش تراکنش‌های کارت‌های خارجی توسط دارندگان آنها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۷ درصد افزایش یافته در حالی که تعداد چنین تراکنش‌هایی ۱۸۸ درصد جهش یافته است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =