تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1403 - 22:04
کد خبر : 170808

سهم ایران در جهان بسیار ناچیز است

چالش‌های توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران

چالش‌های توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران

از مهم‌ترین شاخه‌های اقتصاد که کشورها به دنبال توسعه آن هستند، اقتصاد دیجیتال است. از این رو کارشناسان به دنبال بررسی چالش‌ها و رفع موانع توسعه اقتصاد دیجیتال هستند. در بخش «الکامپ کامرس» بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، پنلی با موضوع «خلاء توسعه صنعت فاوا، بایدها و نبایدها» با حضور فرشید شکرخدایی رئیس کمیسیون

از مهم‌ترین شاخه‌های اقتصاد که کشورها به دنبال توسعه آن هستند، اقتصاد دیجیتال است. از این رو کارشناسان به دنبال بررسی چالش‌ها و رفع موانع توسعه اقتصاد دیجیتال هستند.

در بخش «الکامپ کامرس» بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، پنلی با موضوع «خلاء توسعه صنعت فاوا، بایدها و نبایدها» با حضور فرشید شکرخدایی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق ایران، موسی احمدزاده نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران و حسن فروزان عضو اتاق بازرگانی ایران برگزار شد که در آن به چالش‌های حوزه اقتصاد دیجیتال پرداختند.

بخش الکامپ کامرس برای اولین بار با همکاری اتاق بازرگانی تهران و سازمان نصر کشور برگزار شده که هدف آن ارتباط اتاق بازرگانی و حوزه فناوری اطلاعات برای پیشبرد اهداف توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور است.

محاسبه دارایی نامشهود چالش اصلی شرکت‌های فناوری

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، فرشید شکرخدایی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق ایران، درباره چالش‌های تامین مالی اکوسیستم استارتاپی گفت: «یکی از چالش‌های اصلی دارایی‌های نامشهود است. وقتی در مورد ICT صحبت می‌شود دیگر بحث زمین و مستغلات نداریم بلکه به جای آن صحبت از پایگاه داده، مشتریان و خریدهای تکرارشونده است. اما متاسفانه هنوز سازوکارهای حسابداری کشور چنین سرمایه‌هایی را به‌خوبی به رسمیت نمی‌شناسد.»

او ادامه داد: «چالش دوم این است که حتی اگر دارایی‌هایی غیرمشهود به رسمیت شناخته شوند، در حساب سرمایه به عنوان سرمایه مرغوب شناخته نمی‌شوند. یعنی اگر بخواهید به وسیله آن سرمایه تسهیلاتی دریافت کنید، آن را مانند املاک باکیفیت نمی‌دانند. لذا انجمن صنفی رایانه‌ای باید با انجمن حسابداران که استانداردها را تعیین می‌کند این چالش را حل کند.»

استهلاک چالش دیگر دارایی نامشهود است. به عنوان مثال اطلاعاتی که شما در پایگاه داده خود دارید تا چند سال دارای ارزش است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + سیزده =