ایران در واقع در این جنگ با کلیت غرب (آمریکا و ناتو) طرف است که بودجه نظامی جمیع آنها بیش از ده‌ها برابر بودجه ایران است. از سوی دیگر می‌دانیم رسانه‌های جمعی مسلط جهان در دست آنهاست که نقش بی‌بدیلی در ساخت افکار عمومی جهان دارند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از دنیای اقتصاد  ،  برخی شعارهای نظام جمهوری اسلامی ایران، نظیر روزشمار از بین بردن اسرائیل و مواضع رسمی سیاست خارجی کشور، کمک بزرگی به آنها برای تبلیغات ضدایرانی است.  به همین دلیل شاهد سوگیری‎های رسانه‌های غربی در مظلوم جلوه دادن اسرائیل هستیم که به‌مرور می‌تواند افکار عمومی غرب را برای اقدام بعدی علیه ایران آماده سازد. این موارد و اینکه اسرائیل حملات ۷ اکتبر حماس را، به‌دروغ، به ایران منتسب می‌کند، نشانه خوبی برای ایران نیست. به‌علاوه درباره فعالیت‌های جبهه مقاومت نیز تبلیغات زیادی علیه ایران انجام شد. متاسفانه فعالیت‌های بسیار محدود رسانه‌های ما در جهان و محدودیت ورود خبرنگاران خارجی به کشور نیز موجب فعالیت گسترده‌تر تبلیغاتی علیه ایران است.

ایران بیش از ۴ دهه توان سیاست خارجی و منابع خود را در مخالفت با رژیم اسرائیل قرار داده و علنا آن را در تریبون‎های جهانی اعلام کرده و از همه جنبش‎های ضداسرائیلی حمایت کرده است و در این راه هزینه‌های مالی و انسانی عظیمی متقبل شده و فرصت‌های بزرگی برای توسعه کشور بی استفاده مانده‌است.  حقیقت آن است که هیچ کشور عربی یک‌صدم ایران برای قضیه فلسطین سرمایه‌گذاری و فداکاری مالی و انسانی انجام نداده است.