تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1403 - 21:45
کد خبر : 170184

وزیر ارتباطات:

پهنای باند اینترنت کشور دو برابر شد

پهنای باند اینترنت کشور دو برابر شد

  اقتصاددان : وزیر ارتباطات در صفحه ویراستی خود نوشت: پهنای باند اینترنت کشور به ۱۰.۷ ترابیت بر ثانیه رسیده است. عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در تشریح عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم در صفحه ویراستی خود خبر از   دو برابر شدن پهنای باند اینترنت کشور از است ۵.۴ به ۱۰.۷ ترابیت بر ثانیه داد.

  اقتصاددان : وزیر ارتباطات در صفحه ویراستی خود نوشت: پهنای باند اینترنت کشور به ۱۰.۷ ترابیت بر ثانیه رسیده است.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در تشریح عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم در صفحه ویراستی خود خبر از   دو برابر شدن پهنای باند اینترنت کشور از است ۵.۴ به ۱۰.۷ ترابیت بر ثانیه داد.

طبق آنچه زارع پور نوشته است: تنوع بخشی به مسیر‌های ورودی اینترنت به کشور، افزایش دو برابری ظرفیت اینترنت کشور از ۵.۴ به ۱۰.۷ و افزایش نقاط حضور بین‌الملل شرکت زیرساخت از اقدامات مهم برای ارتقا کیفیت و پایداری اینترنت است که باعث شدبرخلاف گذشته، قطعی لینک‌های بین‌الملل، شبکه را دچار مشکل نکند.

یکی دیگر از مواردی که زارع‌پور در گزارش‌های خود در این شبکه اجتماعی اعلام کرده است میزان ترانزیت داده بین‌المللی در کشور است. زارع پور در ویراست خود نوشته است: با توسعه تعاملات بین‌المللی و مزیت بخشی به مسیر‌های ترانزیتی کشور، میزان اینترنت ترانزیت شده از خاک کشورمان ۲.۵ برابر شده و طبق برنامه تا پایان سال به ۴ ترابیت بر ثانیه خواهد رسید.

او از دیگر اقدامات این وزارتخانه به تمرکز زدایی ترافیک از تهران و اصلاح مهندسی شبکه اشاره کرده است. از اقدامات انجام شده در این زمینه توسعه ۵ برابری ظرفیت IXP‌های استانی و تشویق خدمات مهم ملی به توزیع ترافیک است که منجر به افزایش ۳ تا ۴ برابری ترافیک در نقاط تبادل شده است.

زارع‌پور در سلسله گزارش‌های خود نوشته است: در کمتر از ۳ سال به اندازه سه دهه قبل از این دولت به ظرفیت شبکه مادر ارتباطی کشور افزوده شد. ظرفیت شبکه انتقال از ۳۱. ۹ به ۶۴ ترابیت برثانیه، شبکه IP از ۲۸. ۳ به ۵۶. ۵ ترابیت برثانیه و ظرفیت IXP‌ها از ۶ به ۳۰ ترابیت برثانیه ارتقا یافت. نتیجه اینکه شبکه کشور قادر به مدیریت ترافیک‌های بی‌سابقه شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....