تاریخ انتشار : یکشنبه 10 تیر 1403 - 21:50
کد خبر : 170698

«پل ارتباطی شن‌جن-جونگ ‌شان» زیر بار ترافیک رفت

«پل ارتباطی شن‌جن-جونگ ‌شان» زیر بار ترافیک رفت

چین صبح یکشنبه ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) «پل ارتباطی شن‌جن-جونگ‌شان» را افتتاح کرد و راه اندازی آزمایشی آن راس ساعت ۳ بعد از ظهر یکشنبه در استان «گوانگ‌دونگ» (جنوب چین) آغاز خواهد شد. «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در پیامی تبریک آمیز، تبریکات گرم و درودهای صمیمانه خود را به تمام رفقایی که در

چین صبح یکشنبه ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) «پل ارتباطی شن‌جن-جونگ‌شان» را افتتاح کرد و راه اندازی آزمایشی آن راس ساعت ۳ بعد از ظهر یکشنبه در استان «گوانگ‌دونگ» (جنوب چین) آغاز خواهد شد.

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در پیامی تبریک آمیز، تبریکات گرم و درودهای صمیمانه خود را به تمام رفقایی که در طراحی و ساخت این پروژه مشارکت داشتند، ابراز داشت.

این گذرگاه ۲۴ کیلومتری از تقاطع غیرهمسطح فرودگاه شن‌جن شروع می‌شود و «جزیره ماآن‌شان» در جونگ‌شانگ در آن سوی «رودخانه مروارید» را به هم وصل می‌کند. این پل ارتباطی مدت زمان سفر میان جونگ‌شان و شن‌جن را از دو ساعت به ۳۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

این اَبَرپروژه شامل یک تونل زیر آب، دو پل و دو جزیره مصنوعی است و همین آن را به یکی از دشوارترین پروژه‌های خوشه‌ای میان دریا در جهان تبدیل کرد. پل ارتباطی شن‌جن-جونگ ‌شان ۱۰ رکورد جهانی را در اختیار دارد.

این گذرگاه به عنوان یک پروژه حمل اصلی در «ناحیه خلیج بزرگ گوانگ‌دونگ-هنگ کنگ-ماکائو» حدود ۲۴ کیلومتر طول دارد و به عنوان «ستون حمل و نقل» منطقه نامگذاری شده و وظیفه حیاتی اتصال یکپارچه مراکز شهری در دو سوی «مدخل رودخانه مروارید» را بر عهده دارد.

پل ارتباطی شن‌جن-جونگ ‌شان مؤلفه کلیدی شبکه بزرگراه ملی G2518 است که تقریبا در ۳۰ کیلومتری شمال «پل هومِن» و ۳۱ کیولمتری جنوب «پل هنگ کنگ-جوهای-ماکائو» واقع شده است. این گذرگاه این شریان‌های حمل و نقلی را به هم متصل می‌کند.

«دنگ شیائوهوا» رئیس «گروه ارتباطات استانی گوانگ‌دونگ» در این باره گفت: گذرگاه مذکور به همراه سازه‌های موجود مثل «پل هنگ کنگ-جوهای-ماکائو» یک شبکه از گذرگاه‌های میان دریا و میان رود را در ناحیه خلیج بزرگ گوانگ‌دونگ-هنگ کنگ-ماکائو شکل خواهد داد و ارتباطات این خوشه شهری را تقویت می‌کند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 4 =