تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 8:23
کد خبر : 170957

پزشکیان نماد عقلانیت ایرانی

پزشکیان نماد عقلانیت ایرانی

دکتر کاظم سلیمی با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :   با بررسی دیدگاه های کاندیداها دو نگاه اساسی را می توان از هم تشخیص داد . یک نگاه ، مدیریتی از بالا به پایین و همه چیز دانی است که بدون یک روز کار اجرائی در سطح کلان ، که با قبول نکردن هیچ

دکتر کاظم سلیمی با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :   با بررسی دیدگاه های کاندیداها دو نگاه اساسی را می توان از هم تشخیص داد .
یک نگاه ، مدیریتی از بالا به پایین و همه چیز دانی است که بدون یک روز کار اجرائی در سطح کلان ، که با قبول نکردن هیچ مسئولیتی خود را محک نمی زند اما در سایه بدنبال اثر گذاری بر سیاست های کلان کشور است ‘بدون آن که مسئولیت و عواقب آن مشاوره های در سایه را قبول کند’ آن هم مشاوره هایی که در محیط بسته از یک دانشگاه خاص و بدون نظرات کارشناسی از درون آن مجموعه یا وزارت خانه شکل گرفته شده باشد.
اما یک نگاه ، مدیریت را امری دستوری نمی بیند بلکه آن را ارشادی می داند به نوعی شخص تصمیم گیر را نه منجی بلکه میانجی می داند و در ذیل این نگاه به تمامی صاحبان فکر و اندیشه از همه دانشگاه ها’ ندای این را می دهد که از ایده های آن ها استفاده خواهد شد اما نه با سلیقه شخصی و در محیط بسته و بدون مسئولیت ، بلکه در چارچوب برنامه های کلی کشور که آن ها هم توسط سال ها کار کارشناسی و رفت و آمد های متعدد از درون دستگاه های اجرائی کشور بدست آمده است .

اما در هر حال انتخاب از میان این دو نگاه است یک نگاه عقلانیت را امری جمعی می بیند که پزشکیان باید در جایگاه اجرائی از آن حمایت کند و دیگری جلیلی را عاقلی می داند که جامعه باید از آن تبعیت کند .
فقط این را باید تبیین کردکه”
رئیس جمهور میانجیست نه منجی”
وصل است نه فصل”
بوسه برخاک پاک ایران
دبیرستاد نخبگان وفرهیختگان
دکترکاظم سلیمی
۱۳ تیرماه

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =