پاول دروف قربانی آزادی‌خواهی شد؟

آیا تلگرام در معرض نابودی‌ست؟

تلگرام پلتفرمی‌ست که در سرتاسر جهان حدود یک میلیارد کاربر دارد. اخیرا بازداشت مدیرعامل تلگرام یعنی پاول دورف در فرانسه سر و صدای بسیاری به پا کرده است. حال باید دید این اتفاق چه مسائلی را به وجود می‌آورد و چه پیامدهایی دارد.

تکنولوژی البته نه به تعریفی که امروزه از آن داریم، بارها در تاریخ توانسته تاثیر بسیاری در زیست انسان‌ها داشته باشد. تکنولوژی حالا سیستم یا ساختار آموزشی را تغییر داده است. اختراع کاغذ توانست تاثیر بسیاری بر حفظ و تولید و نشر دانش داشته باشد. از همین رو اسناد با فرمت جدیدی ثبت و ذخیره می‌شدند. در نتیجه اطلاعات ارزشمند شدند. البته این ادامه این بحث کاملا با موضوع گزارش ما تفاوت دارد.

تکنولوژی‌های ارتباطی در ساختارها و اشکال جوامع انسانی تاثیر به‌سزایی داشته و دارند. نسل‌های مختلف این نوع از تکنولوژی در دهه‌های اخیر هر کدام دگرگونی‌های به‌خصوصی در ارتباط ما انسان‌ها داشته‌اند. همانطور که استارتاپ‌ها در مدت کوتاهی توانسته‌اند در جزئیات روزمره زندگی ما نفوذ کنند و حذف آن‌ها تقریبا غیرممکن به نظر برسد، پلتفرم‌ها درگیر چنین داستانی هستند. در کشور خودمان علی‌رغم وجود فیلترینگ و محدودیت‌های دسترسی به پلتفرم‌ها، باز هم استفاده از این شبکه‌ها جزو روزمره بخش قابل‌توجهی از کاربران داخلی‌ست.

پاول دروف قربانی آزادی‌خواهی شد؟

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، عصر شنبه پاول دوروف پس از ورود به فرودگاه لو بورژه فرانسه توسط پلیس این کشور بازداشت شد. اتفاقی که در همان ساعات اولیه نشر بسیاری در رسانه‌های جهان پیدا کرد و تحلیل‌گران مختلفی شروع به تفسیر معانی آن کردند. در حالی که واکنش تیم تلگرام به بازداشت مدیرعامل این پلتفرم حاوی پیامی امیدبخش برای کاربران این شبکه اجتماعی پرطرفدار بود، به این نکته اشاره شد که پاول دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد و در پایان این پیام کوتاه ذکر شد که تلگرام همراه شماست. اما دستگیری دوروف به چه منظور و با چه اتهامی صورت گرفت؟

آژانس مبارزه با خشونت علیه کودکان حکم بازداشت را صادر کرده است

بازداشتی که خبر آن به سرعت در شبکه‌های مختلف دست به دست می‌شد و واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. چهره‌های سرشناسی به این مسئله واکنش نشان دادند در بین کاربران نگرانی‌های زیادی به وجود آمد. نگرانی از این بابت بود که مبادا کل شبکه به کلی از بین برود و اطلاعات ذخیره شده از دسترس خارج شوند.

با استناد به اخبار و اطلاعات منتشر شده تا به الان، آژانسی با اسم مختصرشده OFMIN حکم بازداشت مدیرعامل تلگرام یعنی پاول دوروف را صادر کرده است. آژانسی که مدت زیادی از تاسیس یا آغاز به کارش نمی‌گذرد و در راستای مبارزه با آنچه که خشونت علیه کودکان تعریف می‌شود مقابله می‌کند. مسئله‌ای که وجود دارد این است که مدعیان و مدافعان این بازداشت و اعلام جرم، تلگرام و مدیرعامل آن را در قبال اینکه تلگرام به بستری برای اعمال مجرمانه مانند تروریسم و قاچاق مواد مخدر و دیگر مواردی از این دست تبدیل شده است مسئول می‌داند. ادعایی که از سوی تیم تلگرام مضحک خطاب شده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =