تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 21:09
کد خبر : 171121

نظرسنجی «سی جی تی ان» درباره هوش مصنوعی /

نود درصد از پاسخ دهندگان از پیشنهاد چین درباره مدیریت هوش مصنوعی حمایت می کنند

نود درصد از پاسخ دهندگان از پیشنهاد چین درباره مدیریت هوش مصنوعی حمایت می کنند

هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل چندی پیش قطعنامه پیشنهادی چین در مورد تقویت همکاری های بین المللی در ظرفیت سازی هوش مصنوعی را تصویب کرد و بیش از ۱۴۰ کشور این قطعنامه را امضا کردند. نظرسنجی که توسط شبکه سی جی تی ان CGTN رادیویی و تلویزیونی مرکزی چین برای کاربران اینترنت در

هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل چندی پیش قطعنامه پیشنهادی چین در مورد تقویت همکاری های بین المللی در ظرفیت سازی هوش مصنوعی را تصویب کرد و بیش از ۱۴۰ کشور این قطعنامه را امضا کردند.

نظرسنجی که توسط شبکه سی جی تی ان CGTN رادیویی و تلویزیونی مرکزی چین برای کاربران اینترنت در سراسر جهان منتشر شد، نشان داد که اکثر پاسخ دهندگان تلاش‌های چین برای پیشبرد توسعه هوش مصنوعی در جهان را مثبت می دانند و ۸۹٫۷۲ درصد از پاسخ‌دهندگان از اصرار چین بر «هوش مردم‌محور و هوش مصنوعی برای خوبی و هوش مصنوعی برای منفعت بشر » ستایش کردند.

امروزه فناوری هوش مصنوعی در تمام جنبه های زندگی روزمره مورد استفاده قرار گرفته است. در این نظرسنجی، ۶۳٫۹۸ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که از محصولات هوش مصنوعی استفاده کرده اند، ۶۵٫۱۶ درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که محصولات هوش مصنوعی راحتی بیشتری را برای زندگی به ارمغان می آورند،۶۰٫۴۳ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که محصولات هوش مصنوعی می توانند به طور موثری کارایی تولید را بهبود بخشند و ثروت اجتماعی بیشتری ایجاد کنند.این در حالی است که ۹۳٫۱۱ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که هوش مصنوعی باید از اصول توجه به توسعه و ایمنی پیروی کند و کشورها باید نظارت را در همه ابعاد مانند مدیریت، تحقیق و توسعه و استفاده از هوش مصنوعی تقویت کنند.

برخلاف توسعه سریع فناوری هوش مصنوعی، بیشتر کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه، هنوز نتوانسته‌اند به طور واقعی به هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند، از آن استفاده کنند و از آن بهره ببرند. این امر باعث افزایش شکاف دیجتال در سراسر جهان می شود که ۸۰٫۳۳ درصد از پاسخ دهندگان در جهان را بر انگیخت. چین پیشنهاد می کند که نمایندگی و حق بیان کشورهای در حال توسعه در مدیریت جهانی هوش مصنوعی باید افزایش یابد تا توسعه فراگیر و پایدار هوش مصنوعی حقق یابد. این پیشنهاد چین مورد حمایت ۸۹٫۴ درصد از پاسخ دهندگان جهانی قرار گرفت.

باید اشاره داشت که این نظرسنجی بر روی پلتفرم های زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی CGTN منتشر شد که در عرض ۲۴ ساعت، در مجموع ۹۴۸۱ نفر از کاربران در آن شرکت کردند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − شانزده =