تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1403 - 13:26
کد خبر : 170789

نمایش برنامه های رادیو و تلویزیون مرکزی چین در تاجیکستان

نمایش برنامه های رادیو و تلویزیون مرکزی چین در تاجیکستان

به مناسبت حضور شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین در بیست و چهارمین نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و دیدار او از تاجیکستان، رویداد نمایش برنامه های رادیو و تلویزیون مرکزی چین که به ابتکار مشترک رادیو و تلویزیون مرکزی چین، خبرگزاری ملی خاور و تلویزیون سینما تاجیکستان(TV Sinamo)برگزار می‌شود، از

به مناسبت حضور شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین در بیست و چهارمین نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و دیدار او از تاجیکستان، رویداد نمایش برنامه های رادیو و تلویزیون مرکزی چین که به ابتکار مشترک رادیو و تلویزیون مرکزی چین، خبرگزاری ملی خاور و تلویزیون سینما تاجیکستان(TV Sinamo)برگزار می‌شود، از روز یکشنبه ۳۰ ژوئن رسماً کار خود را در دوشنبه آغاز کرده است.

شن های‌شیونگ، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین، النا باتنکووا سردبیر بخش زبان روسی خبرگزاری ملی خاور تاجیکستان و جی شومین، سفیر چین در تاجیکستان، به همین مناسبت سخنرانی های ویدئویی ایراد کردند.

شن های‌شیونگ گفت که چین و تاجیکستان همسایگان و دوستان یکدیگر هستند. تاریخ مبادلات بین دو کشور سابقه طولانی دارد و مثل یک رودخانه طولانی از اعتماد، دوستی و همکاری است. رئیس جمهور شی جین پینگ و رئیس جمهور امامعلی رحمان با ترسیم یک طرح بزرگ برای توسعه روابط چین و تاجیکستان، همچنین فرصت های جدیدی را برای تعمیق دوستی و تقویت همکاری برای رسانه های دو کشور فراهم کرده اند.

وی تاکید کرد که این رویداد یکی دیگر از اقدامات روشن برای تعمیق نتایج دیدار سران کشورهای چین و تاجیکستان و ایجاد پیوندهای صمیمانه قوی‌تر بین دو کشور است.

النا باتنکووا ضمن آرزوی موفقیت کامل برای این رویداد ابراز اطمینان کرد: این رویداد مزایای بسیاری دارد که نه تنها به مخاطبان تاجیک کمک می کند تا فرهنگ سنتی چین را بهتر درک کنند، بلکه دستاوردهای چین در سال های اخیر و زندگی مردم چین امروز را نیز به نمایش می گذارد.

جی شومین نیز گفت که مجموعه برنامه های باکیفیت رادیو و تلویزیون مرکزی چین دریچه ای منحصر به فرد برای مردم تاجیکستان به منظور درک چین است و به مردم چین و تاجیکستان کمک می‌کند تا بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند و اعتماد متقابل خود را افزایش دهند.

نمایش بیش از ده فیلم مستند رادیو و تلویزیون مرکزی چین از جمله «دیدار با شی جین پینگ»، «جاده به سوی سعادت»، «سمفونی در جاده ابریشم جدید» و«عشق دون هوانگ»، سرزندگی چین در عصر جدید را به مردم تاجیکستان نشان می‌دهد و چشم انداز زیبای بین تمدن ها، همکاری با سود متقابل و توسعه برد-برد دو کشور را نمایان می‌سازد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − ده =