تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1403 - 13:24
کد خبر : 170785

«نمایشگاه چین-اوراسیا»؛ سکویی مهم برای ترویج همکاری اقتصادی و تجاری

«نمایشگاه چین-اوراسیا»؛ سکویی مهم برای ترویج همکاری اقتصادی و تجاری

فرش‌های دستباف از ایران، شکلات آجیلی از ترکیه، محصولات چرمی دست‌دوز از ازبکستان، غذاهای مخصوص قزاقستان، عصاره درخت توس از بلاروس، شراب قرمز از استرالیا، قهوه از ویتنام، چای از لائوس…اینها فقط بخشی از محصولاتی است که «مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی شین جیانگ» شهر ارومچی مرکز منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ در قالب «هشتمین

فرش‌های دستباف از ایران، شکلات آجیلی از ترکیه، محصولات چرمی دست‌دوز از ازبکستان، غذاهای مخصوص قزاقستان، عصاره درخت توس از بلاروس، شراب قرمز از استرالیا، قهوه از ویتنام، چای از لائوس…اینها فقط بخشی از محصولاتی است که «مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی شین جیانگ» شهر ارومچی مرکز منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ در قالب «هشتمین نمایشگاه چین-اوراسیا» از ۲۶ تا ۳۰ ژوئن (۶ تا ۱۰ تیر) میزبان آن بود.

طی این نمایشگاه که در مساحتی بالغ بر ۱۴۰ هزار متر مربع برگزار شد بیش از ۶ هزار محصول اختصاصی از آسیا و اروپا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت و باعث شد بسیاری از بازرگانان به سوی آن جلب شوند و درباره این محصولات به مذاکره بنشینند.

△«هشتمین نمایشگاه چین-اوراسیا» از ۲۶ تا ۳۰ ژوئن (۶ تا ۱۰ تیر) در «مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی شین جیانگ» برگزار شد

△غرفه ایران در «هشتمین نمایشگاه چین-اوراسیا»

بر اساس گزارش‌ها، «هشتمین نمایشگاه چین-اوراسیا» که با شعار «فرصت‌های تازه در جاده ابریشم، نشاط جدید در آسیا و اروپا» به مدت پنج روز برگزار شد، هزاران شرکت و موسسه داخلی و خارجی را به خود جذب کرد و به یک کانال مهم برای کشورهای چین و اوراسیا تبدیل شد تا تبادلات و همکاری را در زمینه‌های مختلف انجام دهند.

△گفتگوی تجاری بازرگانان چینی و ایرانی در نمایشگاه

«محموت گورکان» معاون وزیر بازرگانی ترکیه که در آیین گشایش غرفه ترکیه حضور یافته بود، گفت نمایشگاه چین-اوراسیا فرصت‌هایی تازه برای صادرات ترکیه به چین فراهم می‌کند.

«سردار کولو» غرفه‌دار ترکیه‌ای با بیان اینکه اعتمادی کامل به بازار چین دارد از توسعه مستمر سیاست گشایش و پشتیبانی از تجار خارجی چین، تمجید کرد.

او گفت: «ابتکار کمربند و جاده» به ارتقاء همکاری میان چین و ترکیه در حوزه‌های متنوع به سطحی جدید ادامه داده است.

△آقای «تیرایبلادینوف کارات» غرفه داری از قزاقستان در حال مصاحبه با رسانه‌ها

غرفه ملی قزاقستان به عنوان مهمان افتخاری مساحتی بالغ بر ۲۶۰ متر مربع داشت. بیش از ۴۰ غرفه دار قزاق به امید ایجاد همکاری با چین در ۱۲ زمینه مثل اقتصاد، تجارت و فناوری در نمایشگاه حضور یافته بودند. «تیرایبلادینوف کارات» غرفه دار قزاق گفت که حمل و نقل میان قزاقستان و چین متنوع‌تر و آسان‌تر شده است. این نمایشگاه به مصرف کنندگان چینی بیشتری اجازه می‌دهد تا محصولات کیفی قزاقستان را تجربه کنند.

او به دنبال آوردن محصولات بیشتری از قزاقستان به چین به کمک بستر این نمایشگاه است.

△«رالف دی» مدیر «اتاق بازرگانی و صنعت آسیایی استرالیا» در حال مصاحبه با رسانه‌ها

«رالف دی» مدیر «اتاق بازرگانی و صنعت آسیایی استرالیا» گفت که بازار چین مملو از نشاط و پتانسیل است و تجار بسیاری از کشورها اطمینان کامل به توسعه چین دارند.

چین و کشورهای آسیایی و اروپایی از زمانی که «ابتکار کمربند و جاده» پیشنهاد شد، فعالانه همکاری در صنایع نوظهور مانند اقتصاد دیجیتال و خودروهای برقی را بر پایه صنایع سنتی مانند انرژی، زیرساخت و کشاورزی پیگیری کرده‌اند.

مجموع تعداد قطارهای چین-اروپا از ۹۰ هزار فراتر رفته و ارزش محموله این قطارها به بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار رسیده و به یک پیوند مهم برای همکاری بین‌المللی اقتصادی و تجاری تبدیل شده است.

نمایشگاه چین-اوراسیا که برای هشتمین سال پیاپی برگزار شد، نقشی مثبت در افزایش تعمیق همکاری اقتصادی و تجاری میان چین و کشورهای آسیایی و اروپایی ایفاء کرده و سود متقابل و نتایج برد-برد را ترویج نموده است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + سه =