تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 - 17:42
کد خبر : 170334

گامی جدید در زمینه اکتشاف ماه از سوی انسان/

نقطه عطف برای صنعت فضایی چین

نقطه عطف برای صنعت فضایی چین

در ۲۵ ژوئن، کاوشگر ماه چانگ ئه ۶ برای اولین در طول تاریخ بشر پس از جمع آوری نمونه از سمت دور ماه، به زمین بازگشت. این یک گام کاملاً جدید برای انسان در اکتشاف ماه به شمار می‌رود و همچنین یکی دیگر از دستاوردهای برجسته در تبدیل چین به به یک کشور قوی در

در ۲۵ ژوئن، کاوشگر ماه چانگ ئه ۶ برای اولین در طول تاریخ بشر پس از جمع آوری نمونه از سمت دور ماه، به زمین بازگشت. این یک گام کاملاً جدید برای انسان در اکتشاف ماه به شمار می‌رود و همچنین یکی دیگر از دستاوردهای برجسته در تبدیل چین به به یک کشور قوی در حوزه فضایی است.

از دهه ۱۹۵۰، انسان بیش از ۱۰۰ کاوش در ماه را انجام داد و ۱۰ بار نمونه ها را از سمت نزدیک ماه گرفتتند اما هنوز اسرار حل نشده زیادی در مورد ماه وجود دارد. سمت دور ماه به دلیل سفر خطرناک مورد بازدید انسان قرار نگرفت و اسرار امیز بود.

کاوشگر چانگ ئه ۱ چین تصاویری از کل ماه گرفته؛ کاوشگر چانگ ئه ۴ در سمت پشت ماه بطور نرم فرود کرده و پنج نمونه خاک سمت نزدیک گرفت؛ و حالا کاوشگر چانگ ئه ۶ نمونه هایی را از سمت دور ماه به زمین برگردانده است. اولین‌های چین و نخست‌های جهان و ورود انسان به «سرزمین های هیچ‌کس» نوآوری‌های علمی و فناوری، دائماً عمق دانش بشری را گسترش می‌دهند.

با نمونه‌ها جمع‌آوری‌شده از پشت ماه، محققان می‌توانند آن را با نمونه های قبلی خاک‌ ماه مقایسه کنند و درک خود از منشأ و تاریخچه تکامل ماه را عمیق‌تر کنند. مطالعات متعددی به طور همزمان انجام می شود و نیز قدرت تازه ای را به تحقیقات اساسی رشته های مختلف تزریق می کند. کل جهان مشتاقانه منتظر است که این «گنج» شگفتی های بیشتری را برای بشر در کشف اسرار طبیعت به ارمغان بیاورد.

از «سه گام» پرواز فضایی سرنشین دار تا «سه گام» پروژه اکتشاف ماه، برای دهه ها فضانوردان چینی یک نسل پس از دیگری بطور سختی کار کرده اند و قدم به قدم اهداف بزرگ و بلند خود را به واقعیت تبدیل می کنند.

دستیابی به فرود آمدن روی ماه قبل از سال ۲۰۳۰ و ساخت یک پایگاه اساسی ایستگاه تحقیقاتی علمی بین المللی در ماه قبل از سال ۲۰۳۵، از مهمترین اهداف جدول زمانی چین در حوزه فضایی در آینده به شمار می‌رود و می‌توان گفت دستاوردهای جدید ماموریت اکتشاف ماه چین را به روز کرده است. ماه اولین ایستگاه برای ورود بشر به کیهان است و پس از اکتشاف ماه، کاوش در اعماق فضا بیشتر خواهد شد.

پیشرفت علمی و فناوری یک موضوع جهانی و معاصر است و زمینه‌های همکاری زیادی در آن برای بشر وجود دارد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − هفت =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....