تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تیر 1403 - 21:11
کد خبر : 170896

صادرات زعفران ایران به ۳۷ کشور دنیا

صادرات زعفران ایران به ۳۷ کشور دنیا

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد گفت: در دو ماه نخست امسال بیش از ۲۵ تن زعفران به ارزش ۲۲ میلیون دلار به ۳۷ کشور دنیا صادر شد. حسین زینلی درباره اهمیت تولید و تکمیل حلقه‌های متعدد زنجیره ارزش گیاهان دارویی ارزآوری صادرات زعفران گفت: اکنون کشورهای چین، امارات متحده عربی، اسپانیا، افغانستان و ایتالیا

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد گفت: در دو ماه نخست امسال بیش از ۲۵ تن زعفران به ارزش ۲۲ میلیون دلار به ۳۷ کشور دنیا صادر شد.

حسین زینلی درباره اهمیت تولید و تکمیل حلقه‌های متعدد زنجیره ارزش گیاهان دارویی ارزآوری صادرات زعفران گفت: اکنون کشورهای چین، امارات متحده عربی، اسپانیا، افغانستان و ایتالیا در رتبه‌های اول تا پنجم صادرات زعفران قراردارد.

به گفته او، بیش از ۲۳۸ هزار کیلوگرم زعفران در سال ۱۴۰۲ در سطح کشور تولید و روانه بازارهای داخلی و بین‌المللی شد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، زینلی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ مجموع سطح زیر کشت زعفران در کشور ۱۲۷ هزار و ۳۷۰ هکتار بود که از این میزان ۱۲۵ هزار و ۱۵۶ هکتار بارور و ۲۲۱۱ هکتار غیربارور است و در این میان استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی به ترتیب رتبه اول و دوم را در هر دو معیار سطح زیر کشت و تولید زعفران را به خود اختصاص داده‌اند.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سال گذشته، بیش از ۲۳۸ هزار کیلوگرم زعفران در سطح کشور تولید و روانه بازارهای داخلی و بین‌المللی شد.

او درخصوص اقدامات اساسی و راهبردی در حوزه زعفران، به اهمیت ارتقای عملکرد و حمایت از تولید کنندگان اشاره کرد و گفت: آموزش و انتقال یافته‌های نوین و برنامه‌های متنوع ترویجی از راهکارهای مناسب و کاربردی برای افزایش عملکرد و همواره مورد تاکید این دفتر است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 12 =