شکست کاندیدهایی که مشاور رسانه ای خوبی ندارند!

سیدرضا اورنگ عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :شکست قطعی کاندیدهایی که مشاور هنری و رسانه ای خوبی ندارند!

ساخت فیلم های تبلیغاتی برای کاندیدهای ریاست جمهوری و دیگر کاندیدها،صنعت و هنر خاصی است که هر کارگردان و هر تازه از راه رسیده ای نمی تواند آن را بسازد تا اثرش بر آرای مردم تاثیر بگذارد.
در این ۳۰ سالی که در ایران نیز کاندیدها تصمیم گرفتند از روی دست اجانب رونویسی کرده و با روش آنان شور انتخابات را بالا برده و برای خویش رای جمع کنند، هیچ کدام موفق نبوده و نخواهند بود.زیرا مشاورانی را برای امور تبلیغاتی خویش منصوب کرده و می کنند که با الفبای این کار بیگانه بودند و هستند.
هنوز فراموش نکرده ایم یک کارگردان به اصطلاح حرفه ای با فیلم تبلیغاتی خویش که برای یکی از کاندیدهای باتجربه ریاست جمهوری ساخت،چه بلایی سر وی آورد و تقریبا تمام آرای داشته و نداشته اش را برباد داد!
امروز هم شاهد هستیم که چقدر فعالیت تبلیغاتی و رسانه ای کاندیدها،غیر حرفه ای و ناشیانه است.همگان دیدند که فیلم تبلیغاتی یکی از کاندیداها چگونه باعث مضحکه وی در فضای مجازی و خنده مردم عادی شد!
اینها همه نشان دهنده آن است که کاندیدهای ایرانی بلد نیستند مشاوران هنری و رسانه ای کاربلد و کارکشته را به استخدام درآورند تا آنان با تجربه و هنر خویش،باعث شوند تعداد آرای شان بالا برود.
اغلب مشاوران هنری و رسانه ای کاندیدهای ریاست جمهوری فاقد توانایی،کارایی و تجربه هستند.شاهد این مدعا، فعالیت رسانه ای آنان در فضای مجازی و غیرمجازی،انتشار سخنرانی های غیر تاثیرگذار و تکراری،ساخت و پخش فیلم های تبلیغاتی مادون ضعیف،دادن مشاوره های غیر کارشناسی،آشنا نبودن با فضای رسانه ای و نوع تبلیغات موثر،بیگانه بودن با هنرمندان،ادبا و سینماگران ایرانی و…است.
اکثر کاندیدها یا فامیل و آشنایان خود را به کار گمارده اند و یا به سفارش دوستان هم حزبی عمل کرده اند.هیچ کدام در فضای رسانه و هنر تحقیق نکرده اند تا افراد شایسته ای را انتخاب کرده و در کنار خویش داشته باشند که عصای دست شان باشد برای جمع آوری آرا.
هنوز نمی دانند که در مملکت شان کاربلدهایی هستند که هم در دنیای رسانه و هم هنر حرف اول و آخر را می زنند.
حتی یک نیمچه نویسنده صاحب قلم،خوش فکر،خلاق،ادیب و درجانویس در ستادشان وجود ندارد تا در حوزه های هنر،ادبیات و رسانه، متن های قوی و تاثیرگذار برای کاندیدها بنویسد تا مورد قبول خاص و عام واقع شود.
هنوز دل خوش کرده اند به شعارهای واهی و برگ کاهی که هیچ مخاطبی به آنان اهمیت نداده و نمی دهد.فکر می کنند گردوخاک بپا کردن در فضای مجازی می تواند به موفقیت شان کمک کرده و نسل جوان را با آنان همراه کند!اشتباه می کنند،این غبار غلیظ فقط چشم ها را آزار داده و مخاطبان را فراری می دهد.
وقتی کاندیدایی قدرت ندارد و بلد نیست برای خود مشاور هنری و رسانه ای کاربلدی بیابد که به او در امور هنری و رسانه ای یاری رساند،چرا خود را کاندید می کند و وقت مردم گرفتار را می گیرد؟
یکی از کاندیدها که چند دوره بود توسط شورای نگهبان صلاحیت اش تایید می شد،بعد از بارها شکست و خوردن شوکران ناکامی، همواره با تیم بازنده،همان راه بن بست را می رود تا برای چندمین بار سرش به سنگ بخورد!چگونه است بعد از این همه شکست،به فکر این نیفتاده تا مشاور هنری و رسانه ای خود را تغییر دهد؟!
مهم ترین دلیل بر کارنابلدی مشاوران هنری و رسانه ای ،این است که مخاطب شناس نبوده و مردم خویش و خصوصیات آنان را نمی شناسند.هنوز نمی دانند که ایرانیان،از ابتدای تاریخ تا امروز، از جنگولک بازی های انتخاباتی و سر و صداهای کرکننده تبلیغاتی و شعارهای واهی متنفر هستند و دوری می کنند.
اکثر قریب به اتفاق مردم ایران،از خاص گرفته تا عام،خودشان صاحب قدرت تحلیل هستند و با استفاده از این توانایی منتخب خودشان را انتخاب می کنند.
چون اغلب کاندیدهای ریاست جمهوری و مشاوران شان با ویژگی های ایرانیان آشنا نیستند،نمی توانند در تبلیغات انتخاباتی درست عمل کنند.اتفاقا هر کاندیدی که بیش از همه شوآف تبلیغاتی راه انداخته و شعارهای رنگارنگ واهی داده،کمتر رای آورده.
شناخت مردم ایران و خصوصیات منحصربه فردشان کار هرکسی نیست،حتی اجانب نیز نتوانستند آنان را بشناسند،به همین خاطر همیشه نقشه های شان درباره ایران نقش برآب شده.با مردم ایران باید مانند خودشان رفتار کرد.
مردم ایران بیش از هرچیز احترام می خواهند.منظور احترام و تکریم واقعی است،نه شعاری و تبلیغاتی.
ایرانیان مخلوقاتی احساساتی هستند.همین احساس قوی به آنان کمک می کند تا دروغ را از راست ، شعار را از عمل و دوغ را از دوشاب تشخیص دهند.
کمتر از یک ماه به زمان رای گیری انتخاب ریاست جمهوری باقی است.هر کاندیدی که بتواند مشاوران هنری و رسانه ای قوی را شناسایی کرده و به کار بگیرد،بی شک موفق تر خواهد بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 8 =

پربازدیدترین ها