شاخص ها و ویژگی های نخبه بودن در مدیریت کدامند ؟

مجید صفدری عضو شورای سردبیری اقتصاددان و معاون سابق توسعه مدیریت شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور

ما در گروه علمی اقتدار پس از مطالعه کتب و مقالات بروز دنیا در خصوص ویژگی ها و شاخص های مدیران نخبه و موفق اقدام به تدوین وتنظیم یادداشت حاضر نمودیم …

ویژگی ها و شاخص های زیر که از آنها بعنوان مهارت های نرم نام برده می شود و عمدتا و بصورت مشترک در نظریات و تئوری های اکثر اساتید برجسته حوزه مدیریت از جمله آقایان راسل ایکاف ، هنری مینتزبرگ ، تام پیتر ، تافلر ، مک موری ، جیم کالینز ، پنتلند ، کاپلان ، سایمون ، پیتر دراکر ، روملت ، مایو ، سنگه ، گاردنر ، بلبین ، اسمیت و خانم جولی ژو آمده است …

شاخص ها و ویژگی های نخبه های مدیریت عبارتست از:
۱- داشتن توانایی عالی در برقراری ارتباط ( مهارت تعامل )
۲- داشتن توانایی تیم سازی و تشویق کارگروهی
۳- مشارکت دادن پرسنل سازمان در تعیین اهداف و مدیریت سازمان
۴- داشتن دانش اصول تصمیم گیری و مسولیت پذیری
۵- داشتن هوش هیجانی
۶- داشتن دانش چگونگی ایجاد انگیزه در پرسنل سازمان جهت افزایش بهره‌وری سازمانی
۷- داشتن آمادگی برای تغییر و تخصص در چگونگی فرآیند ایجاد تغییر
۸- مهارت حل تعارض و چگونگی بازخورد دادن
۹- داشتن مهارت خوب گوش دادن
۱۰- شفافیت در اجرا و اقدام
۱۱- قابل اعتماد بودن
۱۲- داشتن ثبات و قابلیت اطمینان
۱۳- سخنوری و داشتن مهارت تکلم به زبان انگلیسی

نکته طلایی و مهم:
آدم خوب با مدیر خوب فرق دارد!

مدیر خوب یعنی دارای کارآمدی و اثرگذاری….

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 4 =

پربازدیدترین ها