سهم یک صدم درصدی بازی های اینترنتی از جی‌دی‌پی

بازی های اینترنتی بخش مهمی از اقتصاد دیجیتال‌ هستند. این بازی‌ها بازار بزرگی را ایجاد کرده‌اند که از شرط‌بندی تا بازی‌های رقابتی در آن جریان دارد. بازی های اینترنتی در سایت‌های ایرانی و خارجی، سرفصل‌های مختلفی به خود گرفته‌اند و دیگر صرفا پدیده‌ای تک بعدی نیستند. آنها پیوند مستقیمی با تکنولوژی و اقتصاد پیدا کرده‌اند.

در بعد اقتصادی، خرید و فروش بازی های اینترنتی مرحله نخست است و مسیر آن به سمت دریافت رمز ارز، بازی‌های گروهی و رقابتی و در مواردی نیز شرط‌بندی‌ پیش می‌رود.

حجم اقتصادی بازی های اینترنتی در ایران چقدر است؟

بازی های اینترنتی و دیحیتال در جهان رشد اقتصادی قابل توجهی داشته‌اند و جای خود را به عنوان یک تجارت مستقل باز کرده‌اند. در سال ۲۰۲۲ حجم مالی این بازار ۲۵۰ میلیارد دلار بود و این رقم در سال گذشته میلادی به ۲۸۱ میلیارد دلار رسید. پیش‌بینی می‌شود حجم بازار بازی های اینترنتی و دیحیتال تا سال ۲۰۳۰ به ۶۶۵ میلیارد دلار برسد که این ارقام نشان‌دهنده پتانسیل اقتصادی قابل توجه در این صنعت هستند.

بازی های اینترنتی و دیجیتال در ایران نیز نزدیک به ۳۲ میلیون مخاطب مستقیم و غیرمستقیم دارند. در نتیجه این صنعت می‌تواند نیروی انسانی خلاق را جذب و از ایده‌های آنها کسب درآمد کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،   ایران با وجود پتانسیل‌های خوب در این حوزه هنوز با کشور‌های پیشرو بازی فاصله دارد. در سال ۲۰۲۲ فهرستی از ۱۰ کشور که بیشترین درآمد را از بازی های اینترنتی و دیحیتال داشتند منتشر شد که به ترتیب عبارت بودند از: آمریکا، چین، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، بریتانیا، فرانسه، کانادا، ایتالیا و برزیل. هر کدام از این کشورها، درآمد‌های میلیارد دلاری از صنعت بازی های اینترنتی کسب کرده‌اند. آمریکا با ۴۶٫۴ میلیارد دلار در صدر جدول درآمد قرار گرفت و چین با رسیدن به ۶۹۶٫۵ میلیون بازیکن، بالاترین تعداد بازیکن را داشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 1 =