تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 خرداد 1403 - 16:56
کد خبر : 169676

سفرنامه

دکتر سید میثم شفیعی مطهر

سفرنامه آمریکای جنوبی (قسمت دوم، ویزای پرو)

سفرنامه آمریکای جنوبی (قسمت دوم، ویزای پرو)

پرو در ایران سفارت ندارد و اکثر ایرانی ها بعد از ورود به برزیل از طریق کنسولگری پرو در ریودوژانیرو برای ویزا اقدام می کردند و راحت و سریع ویزا می گرفتند. من هم از طریق ایمیل درخواست ویزا کردم و مدارکم را به این کنسولگری فرستادم و خیلی زود جواب ایمیل آمد و تاریخ

پرو در ایران سفارت ندارد و اکثر ایرانی ها بعد از ورود به برزیل از طریق کنسولگری پرو در ریودوژانیرو برای ویزا اقدام می کردند و راحت و سریع ویزا می گرفتند.
من هم از طریق ایمیل درخواست ویزا کردم و مدارکم را به این کنسولگری فرستادم و خیلی زود جواب ایمیل آمد و تاریخ مصاحبه برای ویزا در ریودوژانیرو تعیین شد.
من از چند هفته زودتر بلیط های هواپیماهای بین شهرهای مختلف در این سه کشور را خریدم که هزینه اکثر انها غیر قابل برگشت بود ولی ناگهان ایمیلی از کنسولگری پرو در ریودوژانیرو به دستم رسید که از این به بعد صدور ویزا برای ایرانی ها در برزیل ممکن نیست و فقط باید از طریق مراجعه به سفارت پرو در ترکیه اقدام کنید و همه برنامه ریزی من را به هم زد.
در اینترنت دنبال راه حلی برای گرفتن ویزای پرو از طریق آژانس ها گشتم ولی هیچ آژانسی برای ویزا بدون تور کامل اقدام نمی کرد.
حتی یک آژانس به خیال آن که من دنبال پناهندگی هستم پیشنهاد کرد که در قبال مبلغ بالایی ویزای پرو را برایم جعل کند😂.
یا باید هزینه و وقت اضافه برای رفتن به ترکیه را قبول می کردم یا قید رفتن به پرو را علی رغم هزینه خرید بلیط ها می زدم که من اولی را انتخاب کردم.
از طریق ایمیل با سفارت پرو در آنکارا به آدرس peruvize@gmail.com تماس گرفتم و مدارک را شامل عکس، پاسپورت، فرم درخواست ویزا ، برنامه سفر، رزرو همه بلیط ها و هتل ها ، گواهی شغلی و گردش حساب شش ماهه و ویزاهای قبلی ایمیل کردم. برای مدارک شغلی ترجمه رسمی کافی نیست و باید legalize شود یعنی مهر تاییدیه وزارت خارجه هم داشته باشد که از طریق دارالترجمه ها انجام می شود.
در جواب ، سفارت پرو برای ویزای پسر ۷ساله ام درخواست یک گواهی تحصیلی با تاییدیه اداره آموزش و پرورش شهرستان و اداره کل استان و وزارت خارجه کرد که برای ویزای توریستی عجیب بود.
جور کردن این مدارک وقت گیر بود و فقط چند روز تا پرواز ما باقی بود ولی بالاخره انجام شد.
پنج روز بعد از این که همه مقامات لشگری و کشوری تایید کردند که پسر من در کلاس دوم دبستان مشغول تحصیل است، 😂سفارت پرو در ترکیه، دو وقت مصاحبه از راه دور از طریق تماس ویدئویی به صورت جداگانه برای من و همسرم به زبان انگلیسی تعیین کرد و یک هفته بعد از مصاحبه، ایمیل نهایی برای رفتن به ترکیه و تحویل ویزا به دستم رسید.
برای گرفتن ویزا ، اصل پاسپورت وعکس و اصل مدارکی که قبلا ایمیل کرده بودم همراه با پرداخت سی دلار نقد برای هر نفر لازم بود. یک نماینده هم می توانست از طرف من به سفارت پرو در ترکیه مراجعه کند و ویزا را بگیرد ولی فقط دو روز به سفر ما باقی بود و پیدا کردن کسی برای این کار مقدور نبود و نهایتاً خودم عازم یک سفر یک روزه به آنکارا شدم.
صبح مدارک را تحویل سفارت دادم و برای وقت گذرانی تا عصر که زمان آماده شدن ویزاها بود، چرخی در شهر انکارا از جمله قلعه تاریخی آن زدم و شب به تهران برگشتم.
حالا همه چیز برای یک سفر مهیج آماده بود.

دکتر سید میثم شفیعی مطهر

این سفرنامه را می توانید در اینستاگرام دنبال کنید.
https://www.instagram.com/shafiei_motahar

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =