تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1403 - 22:05
کد خبر : 170171

زمان اعلام نتایج نهایی امتحانات نهایی مشخص شد

زمان اعلام نتایج نهایی امتحانات نهایی مشخص شد

اقتصاددان :  رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت:۲۰ تیر نتایج نهایی امتحانات نهایی اعلام می‌شود. محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش  گفت: امسال آزمون نهایی شهریور برای پایه دوازدهم برگزار نخواهد شد و نیمه مرداد برگزار خواهد شد تا نمره درس زودتر اعلام شود

اقتصاددان :  رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت:۲۰ تیر نتایج نهایی امتحانات نهایی اعلام می‌شود.

محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش  گفت: امسال آزمون نهایی شهریور برای پایه دوازدهم برگزار نخواهد شد و نیمه مرداد برگزار خواهد شد تا نمره درس زودتر اعلام شود و دانش‌آموز در صورت پذیرفته‌شدن در کنکور سراسری، به علت نمره یک درس از ثبت‌نام در دانشگاه، باز نماند.
زارعی افزود: تولید سابقه تحصیلی فقط مربوط به امتحانات نهایی خرداد است.

تصیح اوراق امتحانات نهایی توسط ۱۷ هزار معلم

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره آزمون نهایی خرداد‌ماه هم گفت: آزمون‌های نهایی در ۱۰۸ عنوان درس امسال در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در چهار رشته نظری و همچنین در ایجاد سابقه و ترمیم نمره برای هنرجویان فنی و حرفه‌ای برگزار شد. این آزمون‌ها از پنجم خرداد تا چهارم تیر برگزار شد. حدود ۱۷ هزار معلم تصحیح اوراق را همزمان با برگزاری آزمون‌های نهایی انجام دادند و همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه حدود ۵۵ درصد اوراق پایه دوازدهم تصحیح شده است، گفت: ۲۰ تیر نتایج نهایی آزمون‌ها اعلام خواهد شد.
حدود ۱۸۰۰ مورد تقلب در سامانه ثبت شده بود که به هیات تخلفات معرفی شده است
‌زارعی درباره برخورد با موارد تقلب نیز افزود: حدود ۱۸۰۰ مورد تقلب در سامانه ثبت شده بود که به هیات تخلفات معرفی شده است مثلا همراه داشتن یاداشت، نگاه کرده به کنار دستی و یا موارد دیگر بوده است که هیات تخلفات رای را صادر کند و بعد متخلف عنوان شود. اگر همراه داشتن وسیله ارتباطی باشد در همان آزمون محروم می‌شود و همچنین همراه داشتن جزوه از همان آزمون محروم خواهند شد. اگر از وسیله ارتباطی استفاده کنند از سه تا ۱۰ سال محرومیت برای دانش‌آموز صادر خواهد شد. اگر فرد جایگزین به جای خود برای امتحان فرستاده باشند از سه تا ۱۰ سال محروم خواهد شد، زیرا قانون مجلس شورای اسلامی است. به افراد متحلف فرصت ۱۰ روزه داده می‌شود تا به آراء اعتراض کنند و هیات تجدید نظر مستقر در سازمان ملی سنجش به این موارد رسیدگی خواهد کرد.
دو بار برگه امتحانی دانش‌آموز تصحیح می‌شود
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: دو بار برگه امتحانی دانش‌آموز تصحیح می‌شود و در صورت مغایرت تا یک نمره به سمت بالا، نمره در نظر گرفته خواهد شد. جمع‌بندی نمره هم بوسیله سامانه انجام می‌شود. در صورتی که مغایرت بیش از یک نمره باشد مصحح سوم پاسخ را تصحیح خواهد کرد و نظر مصحح سوم درج خواهد شد.
حدود ۴۲ نفر اقدام به انتشار سئولات آزمون نهایی کرده بودند که به هیات رسیدگی به تخلفات معرفی شدند
وی اضافه کرد: حدود ۴۲ نفر اقدام به انتشار سئولات آزمون نهایی کرده بودند که به هیات رسیدگی به تخلفات معرفی شدند. بعد از اعلام قطعی نتایج آزمون نهایی که ۲۰ تیر است، نمره کل تولید خواهد شد و نمره کل تراز‌گیری و تراز اعلام می‌شود. برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی داشتند، مشاهده سوابق انجام شده که آماده و ترمیم انجام خواهد شد و به سازمان سنجش ارسال می‌شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....