تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 - 12:33
کد خبر : 170293

احمد وحیدی وزیر کشور تشریح کرد‌

دلایل مخالفت کانادا و عربستان با برگزاری انتخابات

دلایل مخالفت کانادا و عربستان با برگزاری انتخابات

اقتصاددان : وزیر کشور روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «نزدیک به ۶۰هزار شعبه و ۸۰هزار نقطه رای‌گیری در کشور داریم. در خارج از کشور هم ۳۴۴شعبه داریم.» احمد وحیدی گفت: «یک مشکل در عربستان داریم؛ تعداد قابل‌توجهی از حجاج ما در این کشور حضور دارند ولی هنوز عربستان

اقتصاددان : وزیر کشور روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «نزدیک به ۶۰هزار شعبه و ۸۰هزار نقطه رای‌گیری در کشور داریم. در خارج از کشور هم ۳۴۴شعبه داریم.» احمد وحیدی گفت: «یک مشکل در عربستان داریم؛ تعداد قابل‌توجهی از حجاج ما در این کشور حضور دارند ولی هنوز عربستان نپذیرفته است که انتخابات برگزار شود. امیدواریم این مشکل حل شود. کانادا هم با وجود اینکه شعار حقوق بشری می‌دهد، نپذیرفته است که هموطنان ما از حق رای خود استفاده کنند.»
او همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: «امیدوارم با عربستان به نتیجه برسیم. وزارت خارجه در حال تلاش است تا مشکل حل شود. البته دنبال راه جایگزین هستیم.»
وحیدی گفت: «همه پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری انتخابات از جمله امنیت انتخابات دیده شده است. دیروز روز آخر تبلیغات بود و امروز تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی ممنوع است. برخی گزارش‌ها وجود دارد که عده‌ای امروز قصد تبلیغات در فضای مجازی را دارند که این کار صحیح نیست و نباید اتفاق بیفتد. اخلاق انتخاباتی باید رعایت شود.» وزیر کشور گفت: «به ستادهای انتخاباتی نامزدها توصیه کرده‌ایم از تخریب و اتفاقات ناهنجار جلوگیری و براساس ضوابط قانونی اقدام کنند، زیرا این اقدامات آنها رصد می‌شود و بعداً از مراجع قانونی گله‌مند نشوند. تا الان تخلف جدی از خود داوطلبان نداشتیم اما از سوی ستادها برخی گزارش‌ها وجود داشته است ولی ما هم با اغماض دنبال می‌کنیم.» او همچنین درباره تعداد واجدان شرایط رای دادن، خاطرنشان کرد: «تقریبا همان تعداد انتخابات مجلس شورای اسلامی یعنی ۶۱‌میلیون نفر بوده که ممکن است چندده‌هزار نفر نیز افزوده شود.» وحیدی در خصوص زمان اعلام نتایج گفت: «بعد از پایان انتخابات، شمارش آغاز و تلاش می‌شود در اسرع وقت نتایج اعلام شود.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − هشت =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....