تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تیر 1403 - 22:07
کد خبر : 170939

خوش بینی بازرگان های ایرانی به بازار شین جیانگ چین

خوش بینی بازرگان های ایرانی به بازار شین جیانگ چین

مریم سادات سمیعانی فرد، دبیر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین گفت: بازار منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ واقع در شمال غربی چین برای محصولات ایرانی بسیار مناسب است زیرا ایران شباهت های فرهنگی زیادی با این منطقه دارد. وی سخنان فوق را در غرفه ایران در هشتمین نمایشگاه چین-اوراسیا که از ۲۶ تا

مریم سادات سمیعانی فرد، دبیر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین گفت: بازار منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ واقع در شمال غربی چین برای محصولات ایرانی بسیار مناسب است زیرا ایران شباهت های فرهنگی زیادی با این منطقه دارد.

وی سخنان فوق را در غرفه ایران در هشتمین نمایشگاه چین-اوراسیا که از ۲۶ تا ۳۰ ژوئن در شهر ارومچی مرکز شین جیانگ برگزار شد، ایراد کرد. وی گفت: ما از اولین دوره در این نمایشگاه شرکت کرده ایم و شرکت های ایرانی محصولات صادراتی خود را به نمایش گذاشتند و امسال هشتمین دوره نمایشگاه است و مثل همیشه در این نمایشگاه شرکت کرده ایم.

سامیانی فرد گفت: همانطور که همه می دانیم، چین شریک تجاری اول ایران است و ما با چین روابط بسیار خوب داریم. با توجه به شباهت های فرهنگی بین ما دو طرف، منطقه شین جیانگ بازار مناسب تری برای ما محسوب می شود. بازار شین جیانگ بازار بسیار خوبی است و همکاری خوبی در این بازار داریم، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. پتانسیل همکاری زیادی هست و ما هم خواستار همکاری و تبادل تجاری بیشتر هستیم.

وی گفت: بدیهی است که علاوه بر بازار چین، این نمایشگاه می تواند به ما امکان ارتباط با بازار سایر کشورها از جمله اوراسیا را نیز بدهد، اما مشتری اصلی ما چین است.

سامیانی فرد گفت: فرش، زعفران، شکلات و آب نبات، مربا و آبزیان همگی از محصولات ایرانی هستند که می تواند در بازار شین جیانگ به فروش برسند. اوئ همچنین افزود: امسال نیز غرفه سنگ های ایرانی را در نمایشگاه برپا کردیم که محصول خوبی نیز هست.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =