حسابداری اموال و املاک

پارسا حاجی زاده فلاح، کارشناس حسابداری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : حسابداری، جمع آوری رسید، و مدیریت پرداخت اجاره شما همیشه هیجان انگیزترین بخش مدیریت ملک نیست. اما برای راه اندازی یک کسب و کار موفق، به یک سیستم حسابداری خوب نیاز دارید.

چگونه سیستم های حسابداری خود را به درستی راه اندازی کنیم
نحوه تنظیم حساب های بانکی
نکات و میانبرهایی برای صرفه جویی در وقت و هزینه شما
راه حل های بدون نگرانی که حسابداری شما را خودکار می کند.

حسابداری مدیریت املاک چیست؟

حسابداری مدیریت دارایی فرآیند پیگیری جنبه‌های مالی مالکیت و بهره‌برداری از املاک اجاره یا انجمن، و همچنین هرگونه درآمد یا هزینه‌های مربوط به ملک یا کسب‌وکار خودتان است. این می تواند شامل معاملاتی مانند جمع آوری اجاره، مالیات بر دارایی، بیمه، تعمیرات و موارد دیگر باشد.

آیا حسابداری اموال مشکل است؟

در حالی که حسابداری دارایی دارای تفاوت های ظریفی است، این حسابداری از هر حسابداری دیگر دشوارتر نیست. با این حال، اقدامات حسابداری خاصی وجود دارد که حسابداری مدیریت دارایی را منحصر به فرد می کند.
حفظ حسابداری بسیار مهم است. این به شما امکان می دهد در مورد نحوه اداره کسب و کار خود و نحوه مدیریت دارایی های مشتریان خود تصمیمات بهتری بگیرید. درست کردن حسابداری مدیریت املاک باعث صرفه جویی در وقت شما در طول سال می شود. همچنین شما را برای فصل مالیات و رویدادهای مالی مهم مانند جلسات سه ماهه با مالکان یا HOA آماده می کند.
از سوی دیگر، اصول بد می تواند منجر به عدم پرداخت مستاجر، محاسبه نادرست جریان نقدی شما و حتی مسائل مربوط به انطباق شود که می تواند منجر به جریمه شود، همه مشکلاتی که در نهایت رشد کسب و کار شما را متوقف می کند.

مدیر حساب املاک چه کاری انجام می دهد؟

برای آسان‌تر کردن کارها، می‌توانید با یک حسابدار برای رسیدگی به جنبه‌های مالی کسب‌وکارتان کار کنید. آنها مسئول حسابداری، مدیریت دارایی و وظایف حسابداری هستند تا اطمینان حاصل کنند که شما مطابق مالیات هستید و دفاتر شما دقیق هستند.
شرایط حسابداری مدیریت املاک که کاملاً باید بدانید
قبل از اینکه بیشتر به موضوعات حسابداری بپردازیم، اجازه دهید به برخی از اصطلاحات کلیدی حسابداری مدیریت دارایی بپردازیم. اینها اصطلاحاتی هستند که ممکن است قبلاً شنیده باشید:

 

دوره حسابداری

دوره حسابداری یک چارچوب زمانی مشخص است که طی آن تراکنش ها و فعالیت های مالی ثبت و گزارش می شود. این دوره می تواند ماهانه، سه ماهه یا سالانه باشد و به مدیران املاک کمک می کند تا درآمد، هزینه ها و عملکرد مالی را به طور مداوم پیگیری کنند.

حساب های پرداختنی

حساب های پرداختنی به مبالغی اطلاق می شود که یک شرکت مدیریت دارایی به فروشندگان یا تامین کنندگان برای کالاها و خدمات دریافت شده اما هنوز پرداخت نشده است. این شامل صورتحساب های تعمیر و نگهداری، آب و برق و سایر هزینه های عملیاتی می شود.

حساب های دریافتنی

حساب های دریافتنی به پولی اطلاق می شود که مستأجران یا مشتریان برای اجاره، خدمات یا سایر هزینه ها به یک شرکت مدیریت املاک بدهی دارند. این شامل ردیابی و مدیریت پرداخت‌های دریافتی برای جمع‌آوری به موقع پرداخت‌ها و دقیق ماندن در گزارش‌های مالی است.

حسابداری تعهدی

حسابداری تعهدی روشی است که در آن درآمدها و هزینه ها هنگام به دست آوردن یا وقوع ثبت می شوند، صرف نظر از اینکه وجه نقد واقعاً چه زمانی دریافت یا پرداخت شده است. این معمولاً با تطبیق درآمد و هزینه با دوره ای که در آن رخ می دهد، به جای زمانی که معاملات نقدی انجام می شود، تصویر دقیق تری از سلامت مالی یک ملک به شما می دهد.

تخصیص

تخصیص وجوه صرفاً فرآیند توزیع وجوه به حساب‌ها یا دوره‌های مختلف دفتر کل است. هدف این است که اطمینان حاصل شود که هر منطقه دارای بودجه لازم برای پوشش هزینه ها و عملکرد موثر است. همچنین می توانید با تخصیص هزینه ها به املاک مختلف، بودجه را تخصیص دهید.

دارایی

دارایی ها به منابعی اطلاق می شود که متعلق به یک شرکت مدیریت دارایی یا مشتریان آن است که ارزش دلاری دارند و می توانند مزایای آتی را ارائه دهند. اینها شامل دارایی های فیزیکی مانند ساختمان ها و زمین و همچنین دارایی های مالی مانند پول نقد، حساب های دریافتنی و سرمایه گذاری می شود.

حسابداری

حسابداری شامل ثبت کلیه تراکنش های مالی مربوط به عملیات دارایی، از جمله ردیابی درآمد حاصل از اجاره، هزینه های نگهداری و خدمات آب و برق و سایر فعالیت های مالی است.

تسویه حساب بانکی

تطبیق بانکی فرآیند تطبیق موجودی حساب نقدی در سوابق حسابداری شرکت با اطلاعات مربوطه در صورت حساب بانکی است. هدف این است که هر گونه تفاوت بین این دو رکورد را شناسایی و تطبیق دهید و سوابق نقدی خود را دقیق نگه دارید.

حسابداری نقدی

حسابداری نقدی روشی است که در آن درآمدها و هزینه ها تنها زمانی ثبت می شود که وجه نقد واقعی دریافت یا پرداخت شده باشد. این رویکرد یک دید مستقیم از جریان نقدی ارائه می دهد و ردیابی وجه نقد واقعی موجود در هر زمان را آسان تر می کند. این به ویژه برای شرکت های مدیریت املاک کوچک که سادگی را در گزارشگری مالی خود ترجیح می دهند مفید است.

استرداد شارژ یا بازیابی هزینه

بازپرداخت هزینه یا بازپرداخت هزینه به فرآیند بازپرداخت هزینه های متحمل شده توسط شرکت مدیریت املاک از مستاجرین یا مشتریان اشاره دارد. این می تواند شامل هزینه های آب و برق، تعمیر و نگهداری یا سایر خدماتی باشد که در ابتدا توسط شرکت مدیریت املاک پرداخت می شود اما بعداً به مستاجرین صورتحساب می شود.

اعتبار

اعتبار به ورودی اطلاق می شود که دارایی ها را کاهش می دهد یا بدهی ها و حقوق صاحبان سهام را در ترازنامه افزایش می دهد. این نشان دهنده مبالغی است که شرکت مدیریت دارایی به دیگران، مانند فروشندگان یا وام دهندگان بدهکار است.

بدهی

بدهی به ورودی اطلاق می شود که دارایی ها را افزایش می دهد یا بدهی ها و حقوق صاحبان سهام را در ترازنامه کاهش می دهد. این مبالغی را نشان می دهد که شرکت مدیریت دارایی برای هزینه هایی مانند تعمیر و نگهداری، آب و برق یا سایر هزینه های عملیاتی پرداخت کرده یا بدهکار است. دارایی ها و هزینه ها با بدهکار افزایش می یابد.

استهلاک

استهلاک به فرآیند تخصیص بهای یک دارایی مشهود در طول عمر مفید آن اشاره دارد. این روش حسابداری به مدیران املاک کمک می‌کند تا هزینه یک دارایی مانند ساختمان‌ها یا تجهیزات را در طی چندین سال تقسیم کنند که منعکس‌کننده فرسودگی و فرسودگی تدریجی آن است.

حقوق صاحبان سهام

حقوق صاحبان سهام به سود باقیمانده در دارایی های یک شرکت مدیریت دارایی پس از کسر بدهی ها اشاره دارد. نشان دهنده ارزش مالکیت سهامداران یا مالکان شرکت است. حقوق صاحبان سهام می تواند شامل سرمایه گذاری های اولیه، سود انباشته و هرگونه مشارکت سرمایه اضافی باشد.

هزینه

هزینه ها به هزینه هایی اطلاق می شود که یک شرکت مدیریت املاک در جریان عملیات و نگهداری املاک متحمل می شود. اینها می تواند شامل هزینه های نگهداری و تعمیر، آب و برق، مالیات بر دارایی، بیمه و هزینه های اداری باشد.

هزینه ثابت

هزینه های ثابت به هزینه هایی اطلاق می شود که بدون توجه به سطح اشغال یا فعالیت در یک ملک ثابت می مانند. این هزینه ها شامل مواردی مانند مالیات بر دارایی، بیمه و حقوق کارکنان دائمی است.

دفتر کل (G/L)

دفتر کل یک رکورد جامع از کلیه تراکنش های مالی انجام شده توسط شرکت مدیریت دارایی، از جمله حساب دارایی ها، بدهی ها، حقوق صاحبان سهام، درآمدها و هزینه ها است.

اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP)

در حسابداری مدیریت دارایی، اصول پذیرفته شده حسابداری که به عنوان GAAP شناخته می شوند، مجموعه ای از دستورالعمل ها و قوانین استاندارد شده هستند که برای اطمینان از ثبات، شفافیت و دقت در گزارشگری مالی استفاده می شوند. این اصول جنبه های مختلف حسابداری، از جمله شناسایی درآمد، تطبیق هزینه ها، و الزامات افشا را پوشش می دهد و به شرکت های مدیریت دارایی کمک می کند تا صورت های مالی قابل اتکا و قابل مقایسه را حفظ کنند.

مسئولیت

به زبان ساده، این چیزی است که کسب و کار شما یا صاحب ملک به طرف دیگری بدهکار است. اینها می تواند شامل وام، وام مسکن، حساب های پرداختنی و سایر هزینه های تعهدی باشد.

سربار

سربار به کلیه هزینه های اداری و عملیاتی جاری اطلاق می شود که مستقیماً به یک ملک یا پروژه خاص مرتبط نیست. این هزینه ها شامل حقوق کارکنان مدیریت، لوازم اداری، آب و برق و سایر هزینه های عمومی لازم برای اداره تجارت مدیریت املاک می باشد.

درآمد

درآمد شامل تمام درآمدهای حاصل از ملک یا کسب و کار شما می شود. این می تواند همه چیز را از پرداخت اجاره از مستاجران و هزینه های خدمات خاص گرفته تا سایر منابع درآمدی مانند هزینه پارکینگ یا خدمات خشکشویی را شامل شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =