تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 0:26
کد خبر : 171058

حرکت و شکوفایی شرکت‌های خودروساز برقی چین در مسیر هوش مصنوعی

حرکت و شکوفایی شرکت‌های خودروساز برقی چین در مسیر هوش مصنوعی

یک بازدیدکننده در یک خودروی برقی نشسته از سیستم هوشمند آن می‌خواهد یک جای پارک نزدیک و مناسب برایش پیدا کند. ظرف چند ثانیه نمایشگر خودرو چندین نقاط پارک نزدیک و همچنین گزینه بهتر را نشان می‌دهد. «XPENG» یک خودروساز برقی هوشمند که در شهر «گوانگ‌جو» (جنوب چین) مستقر است، مجموعه‌ای از نوآوری‌های مبتنی بر

یک بازدیدکننده در یک خودروی برقی نشسته از سیستم هوشمند آن می‌خواهد یک جای پارک نزدیک و مناسب برایش پیدا کند. ظرف چند ثانیه نمایشگر خودرو چندین نقاط پارک نزدیک و همچنین گزینه بهتر را نشان می‌دهد.

«XPENG» یک خودروساز برقی هوشمند که در شهر «گوانگ‌جو» (جنوب چین) مستقر است، مجموعه‌ای از نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در «نمایشگاه صنایع هوشمند جهانی ۲۰۲۴» که اخیرا در کلانشهر «تیان جین» (شمال چین) برگزار شد، در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

کاربران می‌توانند در داخل یکی از خودروهای مجهز به عملکردهای تعاملی هوش مصنوعی، به آسانی با پرسیدن سؤال، پیشنهادهایی برای نقاط دیدنی اطراف یا حتی نکات مربوط به سفر دریافت کنند.

این خودرو همچنین دارای عملکرد «راننده کمکی هوش مصنوعی» است. «لی شیائودونگ» یکی از ماموران فروش XPENG در این باره گفت: وقتی بعد از تنظیم مسیریابی از نقطه آ به نقطه ب در جاده رانندگی می‌کنید، خودروی ما مسیر را به خاطر می‌آورد. در صورتی که در رانندگی بعدی همان مسیریابی را تنظیم کنید، این خودرو قادر است با تقلید از نوع رانندگی شما خودش رانندگی کند.

وی افزود این خودرو می‌تواند ۱۰ مسیر را در حافظه خود ثبت کند که مسافت هر کدام تا ۱۰۰ کیلومتر است.

لی تاکید کرد: علاوه بر این، XPENG ایمنی رانندگی را از طریق فناوری هوش مصنوعی تقویت نموده و عملکرد «بادیگارد هوش مصنوعی» را به خودرو اضافه کرده است. یک خودروی XPENG با حسگرهای هوشمندی چون «لیدار» (فناوری سنجش از راه دور) و دوربین‌ها می‌تواند برداشتی دقیق از محیط خارجی داشته باشد و حتی مسیر حیوانات کوچک و وسایل نقلیه اطراف را برای جلوگیری از تصادف پیش بینی کند.

در حال حاضر فناوری‌های نوآورانه مانند اتصال هوشمند، کنترل هوشمند خودرو، همزاد دیجیتال و مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی، نیروی محرکه قوی برای صنعت خودروهای برقی چین فراهم آورده و شرکت‌های مرتبط بیشتری را قادر می‌سازند در مسیر هوش مصنوعی به جلو حرکت کنند.

گروه خودروسازی چینی «Seres» یک پلتفرم مکعب جادویی را طراحی کرده که قادر است روی انواع مختلف خودروها سوار شود و همچنین با کاربری‌های مختلف قدرت وفق داده شود.

«هو جین‌یوان» یکی از مهندسان شرکت مذکور گفت: این پلتفرم فناوری‌های پیشرو در صنعت را از نظر ایمنی، قدرت، شاسی و نرم ‌افزار ادغام کرده تا تجربه رانندگی بهتری را برای کاربران فراهم کند.

گروه Seres سه سال قبل با شرکت «هواوی» همکاری کرد تا مجموعه‌ای از محصولات AITO را مشترکا طراحی کنند.

«جانگ شینگ‌های» رئیس گروه Seres گفت: حالا تمام خودروهای AITO عملکردهای رانندگی هوشمند دارند و دو سوم آنها دارای عملکردهای رانندگی هوشمند سطح بالا هستند. یک سوم صاحبان خودرو از عملکردهای کمکی رانندگی استفاده می‌کنند.

وی افزود: با توسعه عمیق رانندگی هوشمند، این نسبت‌ها مداما افزایش خواهد یافت.

این دست همکاری‌ها میان شرکت‌های اینترنتی چین و خودروسازان برقی به یک روند در چین تبدیل شده است.

«گروه ۳۶۰» و «Zeekr» برند خودروی برقی چینی در مه امسال یک توافق همکاری راهبردی را برای کشف سناریوهای تجاری ساخت دیجیتال و تحول هوشمد در حزه خودروهای برقی به امضاء رساندند.

«جوئو هونگ‌یی» بنیانگذار گروه ۳۶۰ گفت: از طریق دستاوردهای گروه ۳۶۰ در زمینه امنیت دیجیتال، امیدواریم از امنیت دیجیتال شرکت‌های خودروهای برقی و همچنین امنیت حریم خصوصی خودروها محافظت کنیم. ما همچنین بر سناریوهای تعامل انسان و خودرو و بهبود کارایی مدیریت عملیاتی شرکت‌های خودروسازی، ایجاد چرخه زندگی کامل از امنیت و تجربه هوشمند تمرکز خواهیم کرد.

«آن چونگ‌هوی» مدیرعامل «فناوری هوشمند Zeekr» گفت کاربران در عصر ارتباطات هوشمند توجه بیشتری به امنیت داده‌ها و امنیت حریم خصوصی می‌کنند. شرکت ما در آینده به دنبال همکاری بیشتر با گروه ۳۶۰ در حوزه امنیت داده‌های کاربران است.

صنعت خودروهای برقی چین طی بازه ژانویه تا مه امسال شتاب رشد خوبی را حفظ کردند. تولید خودروهای برقی طی پنج ماه ابتدایی ۲۰۲۴ به ۳٫۹۳ میلیون دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک رشد ۳۰٫۷ درصدی را نشان می‌دهد و فروش این خودروها نیز با جهشی ۳۲٫۵ درصدی به ۳٫۹ میلیون دستگاه رسید.

مرزهای خودروهای هوشمند رو به توسعه هستند. یک «خودروی پرنده» مجهز به روتورهای چندگانه موسوم به «XPENG X2» که توسط شرکت XPENG تولید شده اخیرا نخستین پرواز خود را در منطقه «پکن-تیان جین-هه‌بی» انجام داد.

«جانگ یونگ‌جیو» یکی از مدیران شرکت‌های همکار با XPENG، گفت خودروی پرنده XPENG X2 دارای ساختار فیبر کربنی کامل است و رانندگی خودکار، برد رادار و عملکردهای خودکار اجتناب از برخورد با مانع دارد.

وی افزود: XPENG X2 دارای حداکثر ظرفیت بار ۱۶۰ کیلوگرم، حداکثر ارتفاع پرواز طراحی شده هزار متر، حداکثر سرعت پرواز طراحی شده ۱۳۰ کیلومتر در ساعت و مدت زمان پرواز حدود ۲۵ دقیقه پس از برخاستن است.

به گفته جانگ شینگ‌های صنعت خودروی چین روند هوشمندسازی و اتصال را در پیش گرفته به گونه‌ای که مشتریان بیشتر و بیشتری را از داخل و خارج به خود جذب خواهد کرد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 6 =