تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1403 - 13:29
کد خبر : 170793

نمایش برنامه های رادیو و تلویزیون مرکزی چین در قزاقستان /

تلاشی مشترک برای نشان دادن فرهنگ‌ها و تاریخ از هر دو سو

تلاشی مشترک برای نشان دادن فرهنگ‌ها و تاریخ از هر دو سو

به مناسبت حضور شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین در بیست و چهارمین نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و دیدار از قزاقستان، نمایش برنامه های رادیو و تلویزیون مرکزی چین که به ابتکار مشترک رادیو و تلویزیون مرکزی چین، تلویزیون جاده ابریشم وابسته به اداره رادیو و تلویون ریاست جمهوری قزاقستان

به مناسبت حضور شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین در بیست و چهارمین نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و دیدار از قزاقستان، نمایش برنامه های رادیو و تلویزیون مرکزی چین که به ابتکار مشترک رادیو و تلویزیون مرکزی چین، تلویزیون جاده ابریشم وابسته به اداره رادیو و تلویون ریاست جمهوری قزاقستان و تلویزیون آتامکن(ATAMEKEN) برگزار گردیده، از روز یکشنبه ۳۰ ژوئن رسماً کار خود را در آستانه آغاز کرده است.

شن های‌شیونگ، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین، راوشان کاژیبایوا مدیر کل اداره رادیو و تلویزیون ریاست جمهوری قزاقستان و جانگ شیائو، سفیر چین در قزاقستان، سخنرانی های ویدئویی ارائه کردند.

شن های‌شیونگ گفت که رادیو و تلویزیون مرکزی چین به عنوان یک رسانه اصلی در سطح جهانی، همواره متعهد به پیشبرد مبادلات فرهنگی و افزایش روابط مردمی بین چین و قزاقستان بوده است.

وی همچنین افزود: مجموعه ای از برنامه هایی که در این رویداد به نمایش گذاشته شده،نه تنها دارای ویژگی های منحصر به فرد فرهنگ چین بوده، بلکه دارای پایه محکمی از ارزش مشترک بشر است. باور داریم که مورد پسند تماشاگران قزاقی قرار خواهد گرفت. رادیو و تلویزیون مرکزی چین مایل به تعمیق همکاری عملی با همکاران رسانه ای قزاقستان است تا سهم خود را برای ساخت جامعه چین-قزاقستان با سرنوشت مشترک، دوستی نسل اندر نسل، اعتماد متقابل بالا و همبستگی ادا کند.

راوشان کاژیبایوا ضمن ابراز آرزوی موفقیت کامل برای این رویداد ابراز اطمینان کرد که برنامه های باکیفیت رادیو و تلویزیون مرکزی چین مسلما مورد استقبال مخاطبان قزاقستانی قرار خواهد گرفت. او ابراز امیدواری کرد مستندهایی را برای تماشاگران چینی معرفی کند تا آداب و رسوم سنتی و ارزش های فرهنگی قزاقستان را به برای مخاطبان چینی نشان داده و نکات برجسته جدیدی را به همکاری رسانه ای و فرهنگی بین قزاقستان و چین اضافه کند.

در سوی مقابل این صحبت‌ها، جانگ شیائو گفت: این برنامه ها تلاش های مردم چین در پیگیری هماهنگی، به ارث بردن فرهنگ سنتی و ساختن یک میهن زیبا را نمایش می دهند. اطمینان دارم که این برنامه ها به مردم قزاقستانی در کسب درک بهتر یک چین سه بعدی و افزایش تفاهم و دوستی بین مردم دو کشور، پل های جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + چهارده =