تحول ۹۲ درصد شغل های فناوری اطلاعات

شرکت‌های پیشگام تکنولوژی به ۹۵ میلیون نفر در راستای مسئولیت اجتماعی آموزش هوش مصنوعی می‌دهند

اخیرا «کنسرسیوم نیروی کار ICT مسلط به هوش مصنوعی» در گزارشی با عنوان «تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل فناوری اطلاعات» به پیش‌بینی تحولات این حوزه پرداخته است. این گزارش به رهبری شرکت سیسکو و همراهی شرکت‌های پیشگام در تکنولوژی مانند اکسنچر، IBM، گوگل، اینتل و مایکروسافت تهیه شده است. بر اساس پیش‌بینی انجام شده در این گزارش بیش از ۹۲ درصد مشاغل فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) توسط هوش مصنوعی به طور شدید یا به طور نسبی متحول می‌شوند.

یکی از خطرات هوش مصنوعی که از زمان گسترش آن به طور عمومی توسط کارشناسان مورد بحث قرار می‌گرفت، از بین بردن مشاغل بود. با این حال برخی دیگر از کارشناسان نظرشان این بود که شغل‌ها توسط هوش مصنوعی متحول می‌شوند و به طور کامل از بین نمی‌روند.

۷ دسته شغلی که بیش از همه تحت تاثیر قرار می‌گیرند

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،  کنسرسیوم نیروی کار ICT مسلط به هوش مصنوعی برای انجام مطالعات خود به تحلیل ۴۷ شغل خاص در هفت دسته پرداخته که این دسته‌های شغلی شامل: کسب وکار و مدیریت، امنیت سایبری، علم داده، طراحی و تجربه کاربری، زیرساخت و عملیات، توسعه نرم افزار و تست و تضمین کیفیت بوده‌اند.

ارزیابی نقش‌ها به اندازه تأثیر پذیری آنها از هوش مصنوعی بصورت کم، متوسط یا زیاد انجام شده است. برای مثال در این ارزیابی، تغییرات متوسط و زیاد به معنای این است که حداقل ۵۰ درصد از مهارت‌های اصلی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. همچنین تحلیل‌ها بر اساس سطح ارشدیت مشاغل انجام شده که نشان داده ۹۶ درصد از مشاغل سطح ابتدایی و ۸۴ درصد از مشاغل سطح میانی به طور قابل توجهی تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت.

در حالی که هوش مصنوعی به طور معین بر همه نقش‌ها تأثیر خواهد گذاشت، کنسرسیوم پیش‌بینی می‌کند که بیشترین تغییرات در زمینه‌های کسب و کار و مدیریت، طراحی و تجربه کاربری و تست و تضمین کیفیت رخ خواهد داد.

برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند کارهای روزمره مدیریتی مانند ایجاد استراتژی‌های محصول، تحلیل‌های پیش‌بینی‌ کننده، ارائه گزارش‌های توسعه، مدیریت پروژه‌های بزرگ و فرآیندهای مختلف را خودکار سازد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 10 =