تاریخ انتشار : یکشنبه 10 تیر 1403 - 12:36
کد خبر : 170652

تحلیل و نگاهی به نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری

تحلیل و نگاهی به نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری

محسن محمدباقرزاده با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : کل آرای شمارش‌شده:  ۲۴۷۳۵۱۸۵ رأی مسعود پزشکیان: ۱۰۴۱۵۱۹۱ سعید جلیلی: ۹۴۷۳۲۹۸ محمدباقر قالیباف: ۳۳۸۳۳۴۰ مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶۳۹۷ تحلیل وضعیت آرای ملت شصت درصد مردم با همه تبلیغات و استفاده از ظرفیت همدردی مردم با حادثه ناگوار سانحه سقوط هلیکوپتر مرحوم رئیسی و همراهان پای صندوق های

محسن محمدباقرزاده با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

کل آرای شمارش‌شده:  ۲۴۷۳۵۱۸۵ رأی
مسعود پزشکیان: ۱۰۴۱۵۱۹۱
سعید جلیلی: ۹۴۷۳۲۹۸
محمدباقر قالیباف: ۳۳۸۳۳۴۰
مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶۳۹۷

تحلیل وضعیت آرای ملت

شصت درصد مردم با همه تبلیغات و استفاده از ظرفیت همدردی مردم با حادثه ناگوار سانحه سقوط هلیکوپتر مرحوم رئیسی و همراهان پای صندوق های رای حاضر نشدند و انتخابات مرحله اول تبدیل به نوعی رفراندوم برای حمایت یا عدم حمایت از سیاست های حاکمیت در حوزه سیاست داخلی- سیاست خارجی- سیاست قضایی- سیاست امنیتی- سیاست انتظامی و نظامی، رویکردهای فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و مدیریتی و آموزشی و محیط زیستی شد. از طرف دیگر آرای مربوط به دکتر پزشکیان- حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی و آرای باطله نیز قابل تجمیع با جمع تحریم کنندگان انتخابات و مخالفین حداکثری با وضع موجود است.

واقعیت این است که پایگاه رای جریان پایداری که مسبب وضع موجود است در بهترین حالت از ۱۵ درصد کل ملت ۸۵ میلیون نفری ایران تجاوز نمیکند و روز به روز از حجم و و کیفیت پایگاه اجتماعی جریان پایداری کاسته میشود؛ زیرا گفتمان پایداری با جوهر فطری انسان و نهاد آزاد اندیشی آدمی واصول عقلانیت در تحقق هر امر مطلوبی در تعارض و تضاد است.

حاکمیت باید این هشدار ملت را جدی بگیرد و افراد و تفکر جریان تندرو را در هر واحد تشکیلاتی نظام از حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری و سیاست گذاری بر کنار نماید و با این رویکرد به مردم اعلام نماید که صدای خاموش اعتراض آنها را شنیده است.

ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان که بیشترین حمایت مردمی منتقد از وضع موجود را در پشتیبانی خود دارد، باید برای مرحله دور دوم انتخابات برای پیروزی بر گفتمان پایداری ها را فعال‌تر نماید و با انگیزه مضاعف در حفظ آرای موجود به اضافه جذب حداکثری آرای آقایان پورمحمدی و قالیباف و با گفتمان اقناعی قوی‌تر برای جلب حداکثری آرای تحریم کنندگان تلاش نماید.

تحریم کنندگان وضع موجود از عملکرد همه نظامات نا امید و دلگیر هستند و ما باید بگوییم که تنها راه اصلاحات مبتنی بر قواعد علمی و حذف سلایق ایدئولوژیکی در سیاست گذاری و تمرکز در ترسیم تصویر واحد و جامع از منافع  ملی در ذهن همه ی ایرانیان برای یک اتفاق مشترک است.

نظام مدیریت و نظام اداری قلب همه‌ی ساختارهای عملکردی حکمرانی است و مسیر ورود به اصلاحات علمی، درست و کارآمد از اصلاحات اداری و انتصابات شایستگان در مسند امور برای تحقق یک انقلاب اداری میگذرد. حتی نظام سیاسی در تبیین و تعیین رویکردها و اولویت ها تابع نظم و عقلانیت نظام اداری است و این مهمترین ابزار برای توسعه متوازن و بیرنگ کردن سلایق و علایق ایدئولوژیکی افراد متنفذ در حکمرانی است.

تنها در سایه عقلانیت و مهرورزی میتوان بر همه ی مشکلات و تهدیدات فائق شد و جامعه تحریم کننده باید مطمئن باشند که حاکمیت پیام آنها را شنیده است  و آنها با انتخاب پزشکیان برای ریاست‌جمهوری می‌توانند در خط‌مشی گذاری عمومی کشور مشارکت نمایند و از طریق سازمان های مردم نهاد سیاسی و اجتماعی مطالبات به حق و قانونی و اصولی خود را پیگیری نمایند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + پنج =