تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 - 22:48
کد خبر : 170341
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بلیت هواپیما و قطار همچنان نایاب است بسته هستند

وزیری که فقط رویای ریاست جمهوری دارد

بلیت هواپیما و قطار همچنان نایاب است

بلیت هواپیما و قطار همچنان نایاب است

درحالی که تهیه بلیت هواپیما و قطار به دلیل افرایش هزینه و کمبود بلیت به یک چالش برای مسافران تبدیل شده، مهرداد بذرپاش، وزیر راه وشهرسازی، طی یک سال‌ونیم حضور خود در این وزارتخانه، این مشکلات را حل نکرده ولی با ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری، سودای رسیدن به پاستور را در سر داشت. سفر،

درحالی که تهیه بلیت هواپیما و قطار به دلیل افرایش هزینه و کمبود بلیت به یک چالش برای مسافران تبدیل شده، مهرداد بذرپاش، وزیر راه وشهرسازی، طی یک سال‌ونیم حضور خود در این وزارتخانه، این مشکلات را حل نکرده ولی با ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری، سودای رسیدن به پاستور را در سر داشت.

سفر، یک امر مهم در زندگی انسان به شمار می‌رود. درحال حاضر، افراد برای مسافرت‌های بین شهری با قطار و هواپیما با چالش‌هایی همچون کمبود بلیت و افزایش قیمت بلیت روبه‌رو هستند. از طرفی رفع این چالش‌ها به یک برنامه‌ریزی مناسب از سوی وزارت راه‌ و شهرسازی احتیاج دارد تا مردم بتوانند در هر زمانی بدون محدودبت و با هزینه مناسب سفر کنند. درحالی که وعده افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی و همین‌طور اولویت قرار دادن قطار سریع‌السیر تهران-مشهد، ابتدای شروع به کار وزیر فعلی وزارت راه و شهر‌سازی داده شده بود، همچنان این مشکلات حل نشده باقی مانده است.

بررسی  وضعیت بلیت هواپیما در مقصد‌های مختلف

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، یررسی وضعیت بلیت هواپیما‌ها در سایت‌های فروش اینترنتی حاکی از آن است که در مسیر پر ترددی مثل تهران مشهد و مشهد به تهران، حداقل تا ده روز آینده یلیت پرواز اکونومی موجود نیست و اکثرأ بلیت پرواز‌های بیزینس با قیمت‌های خیلی بالا در سایت‌ها به فروش می‌رسد. میانگین قیمت بلیت بیزینس بین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان است که برای اقشار کم درآمد جامعه، قیمت بالایی محسوب می‌شود.

در این روز‌ها شیراز هم جزو مقاصد پر تردد به شمار می‌رود. دراین مقصد، قیمت بلیطت‌‍های اکونومی از ۲ میلیون ۲۷۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان ادامه دارد. همچنین قیمت بلیطت‌های بیزینس هم از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است. البته قیمت‌ها با توجه به نوع ایرلاین و ساعت و تاریخ پرواز متغیر است.

با توجه به اینکه اصفهان هم یک مسیر پر تردد است، مشکل کمبود بلیت در این مسیر هم وجود دارد و همچنین بعضی بلیطت‌ها با قیمت ۹۸۲ هزار تومان تا ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

برای سفر به استان‌های شمالی نظیر رشت، در اکثر موارد بلیت یافت نمی‌شود. قیمت بلیطت‌های موجود هم از ۹۰۶ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان متغیر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....