تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 0:30
کد خبر : 171062

برگزاری میزگرد رسانه های دولتی چین و کشورهای سازمان همکاری شانگهای

برگزاری میزگرد رسانه های دولتی چین و کشورهای سازمان همکاری شانگهای

به مناسبت بیست و چهارمین نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، میزگرد گفتگوی رسانه های دولتی چین و کشورهای سازمان همکاری شانگهای به میزبانی رادیو و تلویزیون مرکزی چین در آستانه قزاقستان برگزار شد. مقامات دولتی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و روسای سازمان های رسانه ای مهم و بزرگ در مورد

به مناسبت بیست و چهارمین نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، میزگرد گفتگوی رسانه های دولتی چین و کشورهای سازمان همکاری شانگهای به میزبانی رادیو و تلویزیون مرکزی چین در آستانه قزاقستان برگزار شد. مقامات دولتی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و روسای سازمان های رسانه ای مهم و بزرگ در مورد موضوع “جمع آوری نیروی رسانه ها برای ترویج “روح شانگهای” تبادل نظر کردند، و مشتاقانه انتظار تعمیق بیشتر همکاری برای ایجاد یک جامعه نزدیکتر با سرنوشت مشترک سازمان همکاری شانگهای هستند.

شن های شیونگ، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس رادیو و تلویزیون مرکزی چین، در سخنرانی خود گفت : سازمان همکاری شانگهای نه تنها یک خانواده هماهنگ است که با یکدیگر به طور مساوی رفتار می کند، بلکه یک پلت فرم همکاری بزرگ با به اشترک گذاشتن منابع غنی و فراوان است. در فرآیند مبادلات فرهنگی و یادگیری متقابل تمدن ها بین کشورها، رسانه ها ارتباط دهنده، هدایت کننده و ضبط کننده مهمی هستند. او سه پیشنهاد را مطرح کرد: اول این است که باید تبلیغ و ارتباطات رسانه ای را نوآوری کرده و به طور مشترک داستان سازمان همکاری شانگهای با اتصال دل های مردم کشورها، تعریف کرد، دوم این است که باید مسئولیت رسانه ها را به دوش کشیده و به طور مشترک محیط جهانی افکار عمومی عادلانه، عینی، مثبت و سالم ساخت. سوم، این است که با تعمیق همکاری های رسانه ها، مبادلات رسانه ای و یادگیری متقابل بین چین و کشورهای سازمان همکاری شانگهای را ارتقا دهیم.

کانات ایسکاکوف، معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات رسانی قزاقستان در سخنان خود گفت که همکاری رسانه ها نقش مهمی در پیشبرد توسعه اجتماعی و ارتقای ارتباط بین مردم کشورهای مختلف دارد. انتظار داریم که از طریق این گفتگو، دوستان رسانه های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای بتوانند روابط نزدیک تری همکاری برقرار کنند و یادگیری متقابل بین تمدن ها را به اوج جدیدی برسانند.

اندری دنیسوف، نایب رئیس اول کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه و سفیر سابق روسیه در چین، عنوان کرد که در فضای کنونی بین‌المللی ، کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای باید تبادلات و همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف تقویت کنند تا فضای عادلانه‌تر‌، منطقی تر، متنوع ترو فراگیر افکار عمومی بین المللی ایجاد شود.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + هفت =