برگزاری رویداد کارزار رسانه‌های گروهی «شرکای آفریقایی» در پکن

رویداد کارزار رسانه‌های گروهی «شرکای آفریقایی» روز شنبه، 31 آگوست (10 شهریور)، در پکن برگزار شد. «لی شو لیِ»، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، به طور وئدیویی در این رویداد حضور یافت و سخنرانی کرد.

«یووری موسوینی» رئیس جمهور اوگاندا، «فاوستین ارچانگ توادِرا» رئیس جمهوری آفریقای مرکزی و «واول رامکالاوان» رئیس جمهور سیشل نیز از طریق ویدئو پیام خود را ارسال کردند و تمایل خود برای تقویت ارتباطات بین رسانه‌های گروهی چین و آفریقا و تعمیق همکاری عملی را ابراز نمودند.

مهمانان اظهار داشتند که با رهبری راهبردی «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین و رهبران کشورهای آفریقایی، روابط چین و آفریقا وارد دوره جدید برای ساخت جامعه مشترک با سرنوشت مشترک چین و آفریقا در سطح بالا شده است. مجمع همکاری چین و آفریقا 2024 به زودی در پکن برگزار خواهد شد؛ این مجمع حتماً سطح جدید برای توسعه روابط چین و آفریقا را گشایش داده و فصلی تازه‌ برای ساخت جامعه چین و آفریقا با سرنوشت مشترک را خواهد نوشت.

مهمانان معتقدند که رسانه‌ها ابزاری مهم برای ترویج مبادلات و یادگیری متقابل بین تمدن‌ها هستند و در ترویج ارتباطات بین مردم کشورهای مختلف نقشی منحصر به فرد را ایفا می‌کنند. در مقابل تغییرات بزرگ در جهان و روند توسعه فناوری اطلاعات، رسانه‌های گروهی چین و آفریقا باید با پایبندی به ایده همکاری برد-برد، داستان‌های همکاری و توسعه بین چین و آفریقا را خوب بیان کنند و ماجراهای کاوش در مسیر مدرنیزاسیون و افزایش رفاه مردم کشورهای مختلف بر اساس وضعیت خود را بیان نمایند و با تقویت مبادلات و همکاری در زمینه فناوری پیشرفته، پی در پی پایگاه پشتیبانی مردمی برای همکاری چین و آفریقا را تحکیم بخشند و به طور مشترک فضای افکار عمومی جهانی منصفانه، عینی، مثبت و سالم را ایجاد کنند.

رادیو و تلویزیون مرکزی چین میزبانی این فعالیت را برعهده گرفت و هدف این فعالیت، تعمیق مبادلات و همکاری بین رسانه‌های گروهی چین و آفریقا و ترویج مبادلات و یادگیری متقابل بین تمدن‌ها در عصر دیجیتال است.

بیش از 200 نماینده از محافل مختلف از جمله سازمان‌های بین‌المللی، رسانه‌ها، اتاق فکر چین و بیش از 20 کشور آفریقا در این رویداد شرکت کردند.

ز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =