برگزاری برنامه «داستان نویسی در آسمان؛ روایت من و چین» در ابوجا

برنامه «داستان نویسی در آسمان؛ روایت من و چین» 17 سپتامبر (27 شهریور) به مناسبت گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین در ابوجا پایتخت نیجریه برگزار شد.

«شن های‌‌شیونگ»، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و مدیر «رادیو و تلویزیون مرکزی چین»، سخنرانی ویدئویی ارائه کرد. «یو دون‌های»، سفیر چین در نیجریه و «جعفرو یاکوبو»، رئیس کمیته روابط نیجریه و چین مجلس نمایندگان فدرال نیجریه در این مراسم حضور داشتند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

شن های‌شیونگ در سخنرانی خود گفت که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، رادیو و تلویزیون مرکزی چین برنامه‌های «داستان نویسی در آسمان؛ روایت من و چین» را برگزار کرد و از این طریق، با بیش از ۱۶۰۰ روایت از بیش از ۶۰ کشور جهان درباره دوستی چین و کشورهای خارجی آشنا شدیم. سومین جلسه عمومی بیستمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین فرصت‌های توسعه جدیدی را برای مدرنیزاسیون جهانی فراهم کرد و پنجره‌ای را برای تعمیق تبادلات و یادگیری متقابل میان تمدن‌ها گسترش داد.

جعفرو یاکوبو ابتدا هفتاد و پنجمین سالگرد جمهوری خلق چین را تبریک گفت و برای چین آرزوی شکوفایی و قدرت بیشتر کرد. وی تاکید کرد که سه ابتکار پیشنهادی رئیس جمهور «شی جین پینگ» با هدف تحقق رویای صلح، وحدت و رفاه برای همه بشریت، کاملاً با دستور کار 2063 اتحادیه آفریقا سازگار است و از حمایت گسترده کشورهای آفریقایی برخوردار شده است.

یاکوبو افزود: چین نقشی مهم در ارتقای رشد اقتصادی، ایجاد شغل و بهبود زیرساخت‌ها در نیجریه و قاره آفریقا ایفا کرده است. مجموعه‌ای از فعالیت‌های دیپلماتیک مردمی چین نیز پایه محکمی برای تقویت دوستی بین مردم نیجریه و چین ایجاد کرده است.

ز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

پربازدیدترین ها