تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1403 - 21:46
کد خبر : 170202

برنامه‌ای برای تقویت مهارت‌های همکاری آموزشی در میان کشورهای ابتکار «کمربند و جاده»

برنامه‌ای برای تقویت مهارت‌های همکاری آموزشی در میان کشورهای ابتکار «کمربند و جاده»

چین در حال تقویت همکاری در حوزه توسعه و تبادل استعدادهای برتر با کشورهای شریک ابتکار «کمربند و جاده» است. وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی چین روز سه‌شنبه یک برنامه اقدام مهارت‌ها را در کلان‌شهر «چونگ‌چینگ» (جنوب غربی چین) به اجرا گذاشت. این برنامه بر به اشتراک‌گذاری سامانه‌های آموزشی مهارتی موفق، منابع آموزشی و

چین در حال تقویت همکاری در حوزه توسعه و تبادل استعدادهای برتر با کشورهای شریک ابتکار «کمربند و جاده» است.

وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی چین روز سه‌شنبه یک برنامه اقدام مهارت‌ها را در کلان‌شهر «چونگ‌چینگ» (جنوب غربی چین) به اجرا گذاشت. این برنامه بر به اشتراک‌گذاری سامانه‌های آموزشی مهارتی موفق، منابع آموزشی و تجربیات کاربردی چین با کشورهای شریک کمربند و جاده تمرکز دارد.

یک جنبه کلیدی از این طرح شامل پیگیری فعالانه به رسمیت شناختن متقابل گواهینامه‌های مهارت در میان کشورهای کمربند و جاده است. علاوه بر این چین به توسعه و آزادسازی استانداردهای مهارت جهانی کمک خواهد کرد.

راه‌اندازی این برنامه اقدام مهارتی با برگزاری «رقابت مهارت‌های بین‌المللی کمربند و جاده» در چونگ‌چینگ همزمان شده است. طی این رقابت سه روزه که چهارشنبه خاتمه یافت، حدود ۱۹۰ شرکت‌کننده از چین و کشورهای کمربند و جاده در ۱۸ حرفه مهارتی مانند آرایشگری، ساخت و ساز دیجیتال و کابل‌کشی شبکه اطلاعات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

«زِنگ ویِ» دبیر حزب «کالج فنی صنعت و تجارت گوانگ‌جوئو» به برنامه‌های آموزش موفقیت‌آمیز این کالج برای حدود ۸۰۰ نفر از بیش از ۲۰ کشور کمربند و جاده شامل کامبوج و مالزی اشاره کرد. این برنامه بخش‌های فناوری پیشرفته مانند سردسازی، تعمیر و نگهداری خودرو و توسعه وب‌سایت را در بر می‌گیرد.

زِنگ گفت: ما فناوری‌های پیشرفته و راه‌حل‌ها را به اشتراک گذاشته‌ایم. رویکرد منحصربفرد چین برای توسعه مهارت‌ها که هم بر دانش و هم مهارت‌های کاربردی تاکید دارد، در دسترس کشورهای سراسر جهان قرار گرفته است.

«CRRC Group» که یکی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی مطرح چین محسوب می‌شود، بسیاری از پروژه‌های آموزش مهارت‌های خارج از کشور را در چارچوب ابتکار کمربند و جاده آغاز کرده است. «چنگ دونگ‌ران» مدیر منابع انسانی این شرکت گفت CRRC Group کارگاه‌های و پایگاه‌های آموزش متعددی را در کشورهایی مثل مالزی، تایلند و نیجریه به منظور کمک به پرورش استعدادها و کارگران ماهر برای اپراتوری و تعمیر و نگهداری سامانه‌های ریلی فوق سریع و شهری، راه‌اندازی کرده است.

خانم «فیِ تسوئی» از «اتاق ملی بازرگانی و صنعت لائوس» گفت این اتاق همکاری‌های آموزشی و مهارتی را با شهر چونگ‌چینگ، استان «یون‌نان» و سایر مناطق چین توسعه داده است.

وی افزود: اتاق ملی بازرگانی و صنعت لائوس روابط تعاملی با حدود ۱۰۰ دانشگاه و کالج چین دارد و این همکاری به نتایج چشمگیری منتهی شده است.

جوانان در کشورهای شریک ابتکر کمربند و جاده اشتیاق خود برای شرکت در برنامه‌ها و رقابت‌های تبادل مهارت بین‌المللی ابراز داشته‌اند.

«محمد عارف عرفان» که یک شرکت‌کنندده ۲۳ ساله از مالزی در رویداد ساخت و ساز دیجیتال است، بر ارزش چنین رقابت‌هایی تاکید کرد.

او گفت: این رقابت‌ها به ما فرصت می‌دهد تا از رقبای خود بیاموزیم و به توسعه صنایع ما کمک می‌کند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....