افزایش هزینه خدمات در چین با گسترش الگوهای نوین مصرف

سناریوها و مدل‌های تازه مصرف در چین، موجب رشد هزینه‌های خدمات شده‌اند و داده‌های مالیاتی منتشرشده از سوی سازمان مالیات دولتی در روز دوشنبه 8 دسامبر (17 آذر) نشان می‌دهد که مجموعه‌ای از سیاست‌های تقویت‌کننده مصرف، این روند را حمایت کرده‌اند.

رونگ های‌لو، سخنگوی این نهاد، طی کنفرانسی خبری اعلام کرد که از ابتدای سال، شکل‌ها و سناریوهای جدید در حوزه فرهنگ و گردشگری به‌طور مداوم پدید آمده‌اند و به افزایش پویایی مصرف کمک کرده‌اند.

بر پایه داده‌های فاکتورهای مالیاتی، در 11 ماه نخست سال، درآمد فروش از خلق آثار هنری و اجراها نسبت به سال پیش 15.6 درصد افزایش یافته و درآمد حاصل از نمایش فیلم نیز 19.1 درصد رشد داشته است.

این فعالیت‌ها همراه با رشد گردشگری، موجب افزایش مصرف در سفرهای همه‌جانبه و مبتنی بر سناریو شده‌اند، به‌طوری‌که درآمد فروش آژانس‌های مسافرتی و خدمات مرتبط 10.8 درصد، مکان‌های دیدنی و تاریخی 29.4 درصد و فعالیت‌های تفریحی و گشت‌وگذار 16.6 درصد رشد کرده است.

بر اساس اعلام این سازمان، رویدادهای ورزشی نیز در سراسر کشور افزایش یافته و به اقتصاد ورزش رونق قابل‌توجهی بخشیده‌اند. داده‌های موجود نشان می‌دهد که از ژانویه تا نوامبر، درآمد فروش خدمات نمایشگاه‌های ورزشی نسبت به سال گذشته 29.7 درصد بیشتر شده و فروش خرده‌فروشی کالاها و تجهیزات ورزشی نیز 6.6 درصد افزایش یافته است.

مصرف مرتبط با سلامت همچنان یکی از محورهای اصلی مصرف باقی مانده است. در 11 ماه نخست، فروش خرده‌فروشی تجهیزات پشتیبانی سلامت و درمان کمکی 14.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و درآمد فروش خدمات مشاوره سلامت نیز در همین دوره 11.9 درصد رشد کرده است.

داده‌های مالیاتی همچنین نشان می‌دهد که گروه‌های سالمندان و جوانان، پتانسیل مصرف قابل‌توجهی دارند. در 11 ماه نخست، هزینه خدمات مراقبت از سالمندان و معلولان 33.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته، مصرف خدمات مراقبت و کمک اجتماعی 9.6 درصد رشد داشته و خدمات آسایشگاهی نیز 14.6 درصد افزایش یافته است.

در میان مصرف‌کنندگان جوان، خدماتی که ارزش عاطفی و کارکردهای اجتماعی ارائه می‌دهند – به‌ویژه آن‌هایی که از طریق محصولات فرهنگی دیجیتال مانند بازی‌ها و انیمیشن‌ها عرضه می‌شوند – محبوبیتی روزافزون پیدا کرده‌اند. طبق اعلام دولت، درآمد حاصل از فروش این خدمات فرهنگی دیجیتال طی دوره یادشده 16.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

ز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

پربازدیدترین ها