تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1403 - 19:13
کد خبر : 169978

ادغام فرهنگ و گردشگری؛ انرژی تازه‌ای که به بازار مصرف تابستانی تزریق می‌شود

ادغام فرهنگ و گردشگری؛ انرژی تازه‌ای که به بازار مصرف تابستانی تزریق می‌شود

رفتن کنار ساحل و تنی به آب زدن، لذت بردن از منظره رازآلود در بیابانی با عظمت، گشت و گذار و پیک نیک در کوهستان و مناظر بکر خارج از شهر…اخیرا بازارهای فرهنگی و گردشگری در نقاط مختلف شور و هیجان گرفته و صحنه‌های جدید و راه‌های جدید بازی به شکل به هم پیوسته‌ای در

رفتن کنار ساحل و تنی به آب زدن، لذت بردن از منظره رازآلود در بیابانی با عظمت، گشت و گذار و پیک نیک در کوهستان و مناظر بکر خارج از شهر…اخیرا بازارهای فرهنگی و گردشگری در نقاط مختلف شور و هیجان گرفته و صحنه‌های جدید و راه‌های جدید بازی به شکل به هم پیوسته‌ای در پیش چشم ما ظاهر می‌شود. با فرا رسیدن تدریجی تابستان در نقاط مختلف، عرضه دائماً غنی‌شده مصرف‌کننده، ظهور مداوم محصولات جدید و قالب‌های جدید همچنان ادامه دارد تا شور و هیجان مصرف در بازار فرهنگی و گردشگری تابستان را تحریک کند.

از ابتدای امسال، ساختار مصرف چین به بهینه سازی ادامه داده، پتانسیل مصرف به طور پیوسته آزاد شده و صنعت فرهنگی و گردشگری وارد یک «مسیر سریع» پایدار و مثبت شده است. بر اساس داده‌های «اداره ملی آمار» در ماه مه امسال، شاخص تولید صنعت خدمات ملی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۴٫۸ درصدی داشته و ۱٫۳ واحد درصد سریعتر از ماه قبل بوده است. در میان اینها، شاخص فعالیت تجاری صنایعی چون فرهنگ، ورزش و سرگرمی در یک دامنه رفاه بالای ۵۵ درصد بوده است.

کارشناسان امر بر این باورند داده‌های مذکور نشان می‌دهد صنعت خدمات مدرن چین به خوبی عمل کرده، ساختار صنعت خدمات به طور پیوسته بهینه شده و صنعت خدمات نوظهور بسرعت توسعه یافته و تضمینی مهم برای رشد پیوسته و سریع اقتصاد کشور چین ایجاد کرده است.

با روشن شدن چراغ‌ها، بازار شلوغ شبانه مملو از مردم می‌شود؛ نسیم عصرگاهی به آرامی می‌وزد و شهر باستانی که تاریخچه‌ای طولانی دارد مملو از گردشگران می‌شود. از ابتدای تابستان، افزایش مستمر دما بسیاری از گردشگران را مجبور ساخته «طی روز پنهان شوند و شب‌ها بیرون بیایند» و «روز در خانه بمانند و شب بیرون از خانه قدم بزنند» و همین به یک مشخصه مهم بازار گردشگری امسال تبدیل شده است.

از «شهر سلسله تانگ که هرگز به خواب نمی‌رود» در «شی‌آن» گرفته تا «تور شبانه نمایشگاه باغبانی جهان» در «چنگدو» و بازار غذاهای شبانه در «جنگ‌دینگ» که به سادگی پیدا نمی‌شود… تابستان امسال، گردشگری شبانه «در بسیاری از نقاط» در سراسر چین رونق یافته و «اقتصاد تورهای شبانه» شور و حال جدیدی به بازار مصرف فرهنگی و گردشگری تزریق کرده است.

تازه‌ترین داده‌های پلتفرم گردشگری نشان می‌دهد از ماه مه امسال، فروش بلیت‌های شبانه نقاط دیدنی در سراسر چین در مقایسه با ماه قبل آن بیش از یک برابر شده است. با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، بسیاری از موزه‌ها، پارک‌های موضوعی و کتابفروشی‌های سراسر کشور نیز تورهای شبانه را شروع کرد‌‌ه‌اند. پیش بینی می‌شود رونق مصرف شبانه امسال تا میانه اکتبر ادامه یابد.

«دای بین» رئیس «آکادمی گردشگری چین» در این باره گفت: پس از سال‌ها تلاش سخت، گردشگری شبانه وارد مرحله‌ای جدید شده که در آن تقاضای بازار، عرضه صنعت و پشتیبانی سیاستی وجود دارد.

به عقیده وی گردشگری شبانه فقط روشن کردن چراغ‌ها نیست بلکه ایجاد صحنه‌ها و مناظر جدید با فعالیت فرهنگی و حمایت فناورانه، تعمیق محتوای انسان‌گرایانه، توسعه سناریوهای مصرف و توسعه اشکال تجاری تنوع یافته برای ترویج توسعه جدید اقتصاد گردشگری شبانه است.

علاوه بر اقتصاد گردشگری شبانه «روز و شب»، تابستان امسال، تور مطالعاتی «فرهنگی» نیز به یکی از کانون‌های رشد بازار گردشگری فرهنگی تابستانی تبدیل شده است. بلیت بسیاری از موزه های مشهور به سختی گیر می‌آید و فعالیت‌های مطالعه فرهنگی «خواندن هزاران کتاب و هزاران مایل مسافرت» به انتخابی محبوب برای بسیاری از گردشگران تبدیل شده است.

«هوانگ هوانگ» پژوهشگر «آکادمی گردشگری چین» در این باره گفت: در حال حاضر، تور مطالعه «آموزش + گردشگری» وضعیت ادغام و توسعه عمیق را نشان داده است.

وی افزود قدم بعدی ترکیب توسعه یکپارچه فرهنگ و گردشگری در حوزه دیجیتال و کاربرد عمیق ۵G، کلان داده‌ها، محاسبات ابری، هوش مصنوعی، کیفیت فوق العاده بالا (UHD)، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و دیگر فناوری‌هاست تا توسعه کیفی از طریق تورهای مطالعه پخش آنلاین، خلاقیت دیجیتال، هنر دیجیتال، سرگرمی دیجیتال، تجربه عمیق و دیگر اشکال ممکن شود.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − هشت =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....