تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تیر 1403 - 22:11
کد خبر : 170942

برگزاری نمایشگاه «گفتگوی تمدن‌ها» رادیو و تلویزیون مرکزی چین در مقر سازمان ملل/ مدیر رادیو و تلویزیون چین :

ابتکار گفتگوی تمدن‌ها طنین جهانی پیدا کرده است

ابتکار گفتگوی تمدن‌ها طنین جهانی پیدا کرده است

روز دوشنبه ۱ ژوئیه به وقت محلی، مراسم راه اندازی نمایشگاه ویژه “گفتگوی تمدن‌ها” به میزبانی رادیو و تلویزیون مرکزی چین در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد. شن های شیونگ، مدیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین در یک سخنرانی کتبی گفت: هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه

روز دوشنبه ۱ ژوئیه به وقت محلی، مراسم راه اندازی نمایشگاه ویژه “گفتگوی تمدن‌ها” به میزبانی رادیو و تلویزیون مرکزی چین در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.

شن های شیونگ، مدیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین در یک سخنرانی کتبی گفت: هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه پیشنهادی چین برای تعیین روز جهانی گفتگوی تمدن‌ها را تصویب کرد و تصمیم گرفت که ۱۰ ژوئن به عنوان روز جهانی گفتگو بین تمدن ها تعیین شود. این قطعنامه به طور کامل نشان می دهد که ابتکار تمدن جهانی پیشنهاد شده توسط رئیس جمهور شی جین پینگ طنین گسترده ای در جامعه بین المللی پیدا کرده است.

شن های شیونگ گفت که رادیو و تلویزیون مرکزی چین به عنوان یک رسانه جریان اصلی جدید در سطح جهانی، ادغام مبتکرانه “ایدئولوژی و هنر و فناوری” را به عنوان قلم خود در نظر گرفته و تلاش می کند تا داستان های شگفت انگیزی از گفتگو بین تمدن‌ها را بیان کند. رادیو و تلویزیون مرکزی چین متعهد است که ضبط‌کننده، مروج و اجرا کننده گفت‌وگو بین تمدن‌ها باشد و مجموعه‌ای از شاهکارهایی مانند «نقشه ده‌سالگی» و «داستان مدرنیزاسیون ما» را با دقت تولید کرده است. ما به عنوان رسانه بین المللی که برنده بیشترین مناقصه پروژه های پخش شده است، رویدادهای هیجان انگیز المپیک پاریس را به مخاطبان جهانی ارائه خواهیم داد و به تمدن های مختلف برای افزایش درک و ارتباطات کمک خواهیم کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود از رادیو و تلویزیون مرکزی چین به دلیل سازماندهی رویداد “گفتگوی تمدن‌ها” در مقر سازمان ملل متحد قدردانی کرد. وی تاکید کرد که رسانه ها نقشی کلیدی در گفتگو بین تمدن های مختلف دارند و به طور موثر یادگیری متقابل و درک متقابل را در بین مردم همه کشورها ترویج خواهند کرد.

ملیسا فلمینگ، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور ارتباطات بین‌المللی، میگوئل آنجل موراتینوس، نماینده عالی سازمان ملل برای اتحاد تمدن‌ها و نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل و مقامات دیگر با ارسال نامه‌هایی برای این رویداد آرزوی موفقیت کردند.

در این باید اشاره داشت که هدف از این رویداد کاوش در مسیرهای جدید برای گفتگو میان تمدن ها و ایجاد پل هایی برای مبادلات فرهنگی، یادگیری متقابل بین تمدن ها و ارتباطات معنوی، از طریق نمایشگاه های ویژه در مورد گفتگوی بین تمدن ها، کنسرت ها، نمایش های مد منحصر به فرد و نمایشگاه های بین المللی هنر است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =