تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 - 17:41
کد خبر : 170331

آمیختگی ارگانیک عناصر فرهنگی با صنایع تولیدی

آمیختگی ارگانیک عناصر فرهنگی با صنایع تولیدی

آمیختگی ارگانیک عناصر فرهنگی چین با محصولات تولید آن کشور یکی از نکات قابل ملاحظه جدید در کالاهای صادراتی این کشور است که جذابیت محصولات صادراتی چین را افزایش داده است. خبرنگار رادیو و تلویزیون مرکزی چین در جریان مصاحبه با شرکت‌های تجارت بین المللی در استان جه جیانگ واقع در شرق چین، به یک

آمیختگی ارگانیک عناصر فرهنگی چین با محصولات تولید آن کشور یکی از نکات قابل ملاحظه جدید در کالاهای صادراتی این کشور است که جذابیت محصولات صادراتی چین را افزایش داده است.

خبرنگار رادیو و تلویزیون مرکزی چین در جریان مصاحبه با شرکت‌های تجارت بین المللی در استان جه جیانگ واقع در شرق چین، به یک شرکت تولید و تجارت پارچه ژاکارد جذب شد.

همزمان با تبدیل انواع پوشاک سنتی چین از جمله دامن «ما میان» (Mamian Skirt) و پوشاک به سبک «نوین چینی» (New-Chinese style) به مد و فشن امروز، انواع پارچه ژاکارد تولید این شرکت نیز در بازارهای جهان فروش خوبی دارد طوری که در پنج ماه اول امسال حجم صادرات این شرکت به ۴۰ میلیون یوان رسیده و مقاصد صادرات آن نیز در مناطق خاورمیانه، آفریقا و اروپا پراکنده هستند.

در واقع، علاوه بر محصولات منسوجی آمیخته با عناصر فرهنگی سنتی چینی، محصولات مشابه دیگری که هم عناصر فرهنگی سنتی چین را در بر دارد نیز مورد توجه روز افزون در میان جهانیان قرار گرفته است. به عنوان مثال، ظروف چینی با طرح نقاشی و خوشنویسی چینی پس از راه یافتن به اروپا از طریق قطارهای باری چین- اروپا، در آنجا هر روز محبوبتر شده و لوازم زیبایی و آرایشی برندهای چینی نیز پس از معرفی شدن به کاربران شبکه های اجتماعی نیز مورد استقبال بیش از پیش قرار گرفته است. حالا آمیختگی عناصر سنتی با کالاهای صادراتی چین به یک گرایش قابل توجه تبدیل شده و نماد توسعه باکیفیت چین در حوزه صادرات تلقی می شود.

پشت این تحول جدید، تلاشهای بی‌وقفه شرکت‌های چینی برای پیگیری جدیدترین تغییرات دنیا و بروزرسانی فناوری‌های تولیدی خود نهفته است.

در شهر «سو جو» استان «جیانگ سو» هم واقع در شرق چین، شرکت «هواجیا سیلک»، یک شرکت تولید و تجارت نخ، پارچه و لباس ابریشمی، سالهاست که تحت یک الگوی مبتنی بر فناوری توسعه یافته است. از نتایج این الگوی کار شرکت می توان به سیستم خودکار پرورش کرم ابریشم جوان اشاره کرد که می تواند تمام مراحل مانند برش برگ (برگ توت)، تغذیه با برگ و پاشیدن پودر آهک برای ضدعفونی کردن را به طور خودکار و هوشمند انجام دهد. بدین ترتیب، این شرکت به یک زنجیره تولید کامل، کارآمد و پایدار برای تولید پارچه های ابریشمی باکیفیت، دسترسی پیدا کرده است.

پشت این تحول آشکار در کالاهای صادراتی، تلاشهای شرکت‌های چینی برای تداوم نوآوری و عرضه محصولات باکیفیت تر به جهان نهفته است. از پارچه ابریشم و ظروف چینی با نقاشی و خوشنویسی چینی تا پوشاک سنتی چین، این کالاهای نوین آمیخته با عناصر فرهنگی سنتی چین محتوای فرهنگی غنی ای را نیز به خود اختصاص داده اند. حالا در بسیاری شرکتهای تجارت بین المللی چین، مفهوم «فرهنگ پلاس» مطرح است که در این راستا، آنها همکاری با موزه ها و جاذبه های تاریخی برای ترکیب ارگانیک فرهنگ سنتی با هنرهای معاصر و نیازهای عینی مردم را آغاز کرده اند. مثلا در نمایشگاه بین‌المللی صنعت فرهنگی چین در شهر شن جن که چندی پیش برگزار شد، محصولات زیادی از این نوع، به نمایش گذاشته شده است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − یازده =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....