آداب حضور در شبکه‌های اجتماعی

اقتصاددان : بسیار مهم است .لطفآ دقیق مطالعه بفرمائید. انتشار آن نیز به دوستان و گروه ها توصیه می شود. ممنون

۱ -توجه كنيد كه امروزه يكی از راههای شناخت شخصيت شما همين شبكه های اجتماعي است.
ادب شما نشانه شخصیت شماست.
‌‌

۲ – هر چیزی را ازهر جایی کپی نکنید.

۳ – لطفا از شدت آزادی بیانی که در گروه‌های مجازی وجود دارد، ذوق‌زده نشوید! شاید مسیر را گم کرده باشید و به بیراهه بروید و خودتان را در پیشگاه خداوند بدهکار دیگران نکنید.

۴ – اول از همه ، اهداف گروه‌تان را بشناسید.

۵ – کسی را بدون شناخت و معرفی قبلی اهداف گروه ، به هیچ گروهی اضافه نکنید.

۶ – حجم خبرهایی را که به اشتراک می‌گذارید خودآگاهانه و با وسواس کنترل کنید!

۷ – پیامهای تبریک و تسلیت مربوط به یک شخص را به جای گروه به پی وی شخص مورد نظر ارسال کنید.

۸ – گاهی تماشاگر باشید و واکنش سریع نشان ندهید.

۹ – همیشه حواس‌تان باشد که ؛ چه پست می‌کنید ؟

۱۰ – مطالب متناسب با مخاطب و گروه را پست کنید.

۱۱ – گاهي وقتها مي توانيد با كم يا زياد كردن کلمات یا جملات ، پيام قبلی را اصلاح و يا تكميل نمائيد.

۱۲- هوشيارانه عمل كنيد ، چون شاید در آينده ، از اثرات منفی این پيامها ، در شرایطی عليه خودتان یا خانواده تان استفاده شود!

۱۳ – دقت کنید که اشاعه دهنده فحشا و منکرات نباشید.

۱۴ – آبروی دیگران ، بازیچه شما و ابزاری برای سرگرمی دوستانتان نیست! باآبروی دیگران بازی نکنید.

۱۵ – در به اشتراک گذاشتن فایلها و عکسها ، کمی دوراندیش باشید!
شاید قربانی بعدی شما باشید.

۱۶ – در هر شرایطی که قراردارید ، ترویج دهنده افکاری سازنده و سالم باشید.

۱۷ – اگر شما را در گروهی عضو كردند و شما هيچ كس را نمي شناسيد و يا از هدف گروه بی اطلاع هستید ، مدتی نظاره گر باشید و درصورت عدم همسویی از آن خارج شويد.

۱۸ – پيامي كه قبول نداريد به ديگران ارسال نكنيد!

۱۹ – هر چیزی را فورأ به اشتراک نگذارید. ابتدا آنرا با دقت بخوانید و کمی در آن تأمل کنید.

۲۰ – در انتقاد از دیگران انصاف را رعایت کنید و توهین نکنید.

۲۱ – در مبارزه با نظرات و عملکرد دیگران أز مسیر راستی خارج نشوید.

۲۲ – همیشه وجدان یا خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانید.

۲۳ – از دین و مذهب استفاده ابزاری نکنید.

۲۴ – خرافه پرستی را ترویج نکنید .

۲۵- در صورت ارسال کلیپ حتما موضوع آن را ارسال کنید که اگر تکراری بود مخاطب شما هم وقت صرف آن نکند چون وقت دیگران گرانبهاست.

۲۶- اطلاعات تخصصی خودرا درگروه به اشتراک بگذارید تا دیگران هم استفاده کنند!

۲۷- ترجیحا از عکس خودتان یا تصویری مناسب در پروفایل استفاده کنید.

۲۸- اگر از پیامی خوشت نیامد بعنوان یک عضو انتقاد و یا پیشنهادکنید
درصورت قبول ادمین ها و مدیرگروه
عملی خواهدشد،
ولی اگرموافقت نشد برنظر خود پافشاری نکنید.

۲۹- پشت سر هم پست نذارید و “کم گوی و گزیده گوی چون در” و به دیگران هم فرصت دهید.

۳۰ – الکی به PV افراد مخصوصاادمین های گروه نباید وارد شد و باید به حریم خصوصی دیگران احترام گذاشت.

۳۱ – سئوالات و جوابها را جمع بندی شده و مختصر و مفید با تعیین مخاطب ارسال کنید.
۳۲- مراقب پیام هایی که با هدف ترور شخصیت افراد توانمند اطرافتان طراحی شده است و با شایعه پراکنی علیه این افراد قصد تخریب جایگاه اجتماعی این افراد را دارند باشید که با این روش به راحتی با تهمت زدن و تخریب ، دیدگاه شما را نسبت به این افراد محترم عوض خواهند کرد .
۳۳-بی شک در پشت هر پیام و خبری هدفی وجود دارد ، اجازه ندهید شما عامل رسیدن افراد سوءاستفاده گر به اهدافشان باشید.
۳۳-حتما سواد رسانه ای خود و اطرافیانتان را افزایش دهید ، فضای مجازی مستلزم رعایت قوانین فرهنگی و عرف و شرع جامعه می باشد و هرگز فکر نکنید که با ارسال یک پیام هیچ اتفاقی نخواهد افتاد !!
چه بسیار خانواده هایی که از هم پاشیده نشده اند چه بسیار افرادی که آسیب ندیده اند ، اکنون که پس از چند سال استفاده از فضای مجازی بدون احتیاط استفاده کرده ایم تازه متوجه شده ایم که بسیاری از خبرها ، عکس ها ، حتی فیلم ها و کلیپ ها با واقعیت بسیار متفاوتند ، آری چه ناشیانه این تیغ تیز و برهنه را در دست خود و کودکانمان گرفته بودیم و شاید تا کنون چه آسیب ها و جراحت هایی که با عدم آگاهی به خود و اطرافیانم نزده ایم ؟؟؟!!!!!!!!!

نکته طلایی کانال روانشناسی پزشکی ؛ پیام ، عکس یا فیلمی را که قصد ارسال یا فوروارد آن را دارید فکر کنید دیگران برای عزیز ترین افراد خانواده شما ارسال می کنند حالا اگر به او و خانواده اش آسیب نمی زند حتما ارسال کنید در غیراین صورت هرگزاین کاررانکنید.!!!!

لطفاجهت آگاهی و فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی برای دوستان خود ارسال نمائید .

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 15 =

پربازدیدترین ها